arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۵ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار درباره اسپری مستقیم "ضدعفونی‌کننده الکلی" بر روی تلفن همراه: ممکن است باعث انفجار شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۲:۲۵

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ضمن تشریح نکات آموزشی و ایمنی مهم در مورد ضدعفونی تلفن همراه در زمان شیوع کرونا هشدار داد: اسپری کردن مستقیم ضدعفونی‌کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی و در نهایت آتش‌سوزی یا انفجار می‌‌شود. بر همین اساس هنگام ضدعفونی تلفن همراه باید به مواردی همچون خاموش کردن تلفن همراه قبل از شروع ضدعفونی، خارج کردن از شارژ و متصل نبودن به هندزفری و این‌‌که تلفن همراه را در گرمای زیاد و در مجاورت سیگار روشن یا شعله گاز ضدعفونی نکنیم، توجه کرد.

احضار عیسی کلانتری به دادسرای کارکنان دولت
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۲:۲۵

در پی انتشار اظهاراتی که «تسنیم» آن را «توهین آمیز عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص حضرت امام(ره) و ریشه های انقلاب اسلامی در مصاحبه با رسانه های مجازی» خوانده، کلانتری به شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت احضار و در خصوص توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی تفهیم اتهام گردید و با قرار تامین آزاد شد.

جشنواره فیلم فجر امسال بدون اکران فیلم‌ها برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۲:۲۴

«سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: جمع‌بندی‌های متعدد با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به دو رویکرد رساند. در وهله اول برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره بود. یعنی رویدادی که در آن، جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید. اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیات داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول، (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درآید.

مولاوردی به دو سال حبس محکوم شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۷

پس از پایان رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، وی مجرم شناخته شد.

کنایه مسیح مهاجری به اظهارات قالیباف: فهمیدیم ۶۰ درصد رای کل کشور به این معنا نیست که رئیس‌جمهور نماینده مردم است اما حدود ۲۰ درصد رای مردم تهران بحمدالله به معنای نمایندگی مردم است
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۷

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به قلم مسیح مهاجری نوشت: در انتخابات خبرگان رهبری در سال ۱۳۹۴ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیشترین رأی را در کل کشور آورد و در صدر قرار گرفت، ولی برخلاف انتظار و برخلاف جریان طبیعی، آیت‌الله جنتی که نفر آخر فهرست تهران بود، رئیس مجلس خبرگان شد.

توصیه متفاوت مهاجرانی به محسن رضایی: باید از عروس قدرت خداحافظی می‌کردی ...
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۶

مهاجرانی وزیر پیشین ارشاد ضمن تقدیر از خدمات محسن رضایی در دوران جنگ، این موضوع را بیان که از نظر وی بهتر است دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تدریس در دانشگاه بپردازد و از قدرت کناره گیری کند

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: دخالتی در مراحل تدوین تا تصویب طرح مجلس نداشتیم / دو ماه قبل شورا ملاحظاتی را درباره کلیات طرح مجلس ارائه کرد؛ از مجلس خواسته شده بود در بررسی و تدوین نهایی طرح با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه همفکری شود
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۵

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: «توسل ابزاری به ارزش‌های عالی نظام و انقلاب به ویژه موضوع شهادت دانشمند خدوم و انقلابی شهید «محسن فخری‌زاده» و دست‌مایه قرار دادن آن در مجادلات سیاسی و جناحی به ویژه از سوی آنهایی که انتظار است در موقعیت کنونی تمام اهتمام خود را صرف تحکیم وحدت و انسجام ملی و سامان‌دهی اوضاع کشور نمایند و در تدارک پاسخ کوبنده به دشمن غدار باشند، سوالات بزرگی را ایجاد نموده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست».

مرکز ماهر: سال گذشته ۴۱۲ میلیون حمله سایبری به کشور شناسایی و خنثی شد؛ یعنی روزی بیش از یک میلیون حمله
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۴

مرکز ماهر در طول یک سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون آلودگی بدافزاری را با ساماندهی ویژه کشف کرده است. همچنین ۳۷ میلیون حمله بدافزاری از داخل و ۳۷۵ میلیون حمله بدافزاری از خارج کشور و در مجموع ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در تله‌های بدافزاری مرکز ماهر افتاده و ناکام مانده‌اند. این یعنی روزانه بیش از یک‌میلیون حمله بدافزاری، توسط کارشناسان این مرکز شناسایی و خنثی شده است.

وزارت بهداشت: احتمال واردات یک محموله واکسن کرونا در ۲ ماه آینده وجود دارد
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۴

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: به منظور تامین هرچه سریع‌تر واکسن کرونا، همزمان با ادامه تولید داخل، مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تایید واکسن‌ها و تامین ارز مورد نیاز، در دو ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم.

روحانی: شرایط تهران نارنجی است اما لب مرز هستیم / ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۷:۱۲

رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

درخواست اعاده دادرسی سه محکوم به اعدام حوادث آبان ماه پذیرفته شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۹:۱۶

دیوان عالی کشور اعلام کرد: اعاده دادرسی سه محکوم اعدامی حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و پرونده مجددا در شعبه دیگری ( هم عرض) رسیدگی می شود.

اعاده دادرسی از طرق رسیدگی فوق العاده است که تنها با مجوز دیوان عالی کشور صورت می گیرد.

چین پرچم خود را روی کره ماه زد
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۹:۱۴

نیم قرن پس از آن که آمریکا به عنوان نخستین کشور جهان، پرچم خود را روی کره ماه نصب کرد، پرچم چین به عنوان دومین کشور جهان روی این تنها قمر کره زمین به اهتزاز در آمد.

تصاویری که اداره ملی فضانوردی چین منتشر کرده پرچم سرخ و ۵ ستاره این کشور را نشان می‌دهد در فضای کره ماه که از وزش باد خبری نیست، بی‌حرکت مانده است.

این تصاویر را فضاپیمای چینی چانگ تهیه کرده و روز گذشته، پنجشنبه، سوم دسامبر، پس از آن که نمونه هایی از خاک و سنگ‌های کره ماه را جمع‌آوری کرده بود به سوی زمین حرکت کرد.

دو فضاپیمای قبلی چین که به ماه رفته بودند پرچم این کشور را روی بدنه و اجزای خود داشتند اما هیچ کدام از آنها قابلیت نصب عمودی روی سطح کره ماه را نداشتند.

نخستین پرچم روی کره ماه را آمریکا به سال ۱۹۶۹ و در جریان ماموریت آپولو روی ماه نصب کرد. پس از آن هم ۵ پرچم دیگر آمریکا در جریان سفرهای ثانویه که تا سال ۱۹۷۲ صورت گرفتند روی سطح کره ماه نصب شدند.

نظرات بینندگان