arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

عربستان: پیشرفت گسترده‌ای در روند صلح با قطر حاصل شده

وزیر خارجه عربستان گفت: با کمک میانجی‌گری‌های کویت و با حمایت مستحکم از جانب دولت آمریکا، پیشرفت گسترده‌ای در روند صلح با قطر حاصل شده است. ما امیدواریم این پیشرفت به امضا یک توافق نهایی بیانجامد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد با میانجیگری کویت در روند صلح با قطر پیشرفت جدی حاصل شده است.

به نقل از شبکه آرتی، وزیر خارجه عربستان مدعی پیشرفت گسترده در مذاکرات صلح با قطر با میانجیگری کویت و آمریکا شد.

فیصل بن فرحان در پیامی توئیتری تلاش‌های کویت و آمریکا برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در قبال بحران کنونی ۴ کشور عربی با قطر را مورد تمجید قرار داد و نسبت به موفقیت این تلاش‌ها ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه عربستان گفت: با کمک میانجی‌گری‌های کویت و با حمایت مستحکم از جانب دولت آمریکا، پیشرفت گسترده‌ای حاصل شده است. ما امیدواریم این پیشرفت به امضا یک توافق نهایی بیانجامد.

بامداد شنبه خبرگزاری آلمان به نقل از خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت گزارش داد که بحران کشور‌های حاشیه خلیج پایان یافته و توافق نهایی حاصل شده است. پیش از این نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، در بیانیه‌ای از پیشرفت رایزنی‌ها در حل بحران خلیج فارس خبر داد.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و هنوز حل نشده است و قطر صادرات و اقتصاد خود را در سال‌های گذشته متنوع و گسترده کرده است تا تبعات این محاصره را کاهش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان