arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

رویترز: مراسم تحلیف بایدن با جمعیت اندک برگزار می‌شود / بایدن گفته اول بهمن ماه بر سکوی مقابل ساختمان کنگره سوگند ریاست جمهوری یاد می‌کند / هیل: بایدن زدن واکسن کرونا را اجباری نمی‌کند

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا قصد دارد مراسم تحلیف خود را در ابعادی کوچک و با جمعیت اندک برگزار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا قصد دارد مراسم تحلیف خود را در ابعادی کوچک و با جمعیت اندک برگزار کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دراین باره گزارش داد: درحالی که دونالد ترامپ همواره بر پرجمعیت بودن مراسم تحلیف خود اصرار داشت، اما بایدن در وضعیتی که آمریکا با بحران شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است قصد دارد تا این مراسم را در ابعادی هرچه کم جمعیت تر به منظور حفظ دیگران از ابتلا به ویروس کرونا برگزار کند.

رویترز درادامه افزود: بایدن ۱۴ آذرماه گفته که شاید وی برای انجام این منظور، اول بهمن ماه (موعد برگزاری مراسم تحلیف) بر سکوی احداث شده در برابر ساختمان کنگره سوگند ریاست جمهوری یاد کند اما خواهان حضور خیل جمعیت دراین مراسم نیست.

بنابراین گزارش بایدن روز گذشته (جمعه) در «ویلمنگتون» ایالت دلاور محل زادگاه خود دراین مورد گفت: گمان من این است که در روز مراسم تحلیف، احتمالا خیل عظیم جمعیت را در خیابان «پنسیلوانیا» نداشته باشیم، (بله) مردم می خواهند که جشن بگیرند و بگویند که زور را پشت سر گذاشتیم و به جلو رفتیم چرا که دموکراسی فعال شد، اما از دیگر سو گمان می کنم که این مراسم را بصورت مجازی در سراسر کشور شاهد باشیم.

زدن واکسن کرونا اجباری نیست

از دیگر مواردی که بایدن برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته است، در زمینه واکسن کرونا است که کارشناسان و رسانه های آمریکایی از توزیع آن در روزهای اخیر در آمریکا خبر می دهند .

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) دراین باره گزارش داد: رئیس جمهوری منتخب آمریکا پنجشنبه گذشته درباره این واکسن گفت که وی معتقد نیست که زدن واکسن کرونا در آمریکا »اجباری» شود، اما وی درهمین حال افزود که قویا از آمریکایی ها خواهد خواست تا «بهترین کار» را انجام دهند.

بنابراین گزارش بایدن در کنفرانس خبری در ویلمنگتون گفت: تصور نمی کنم اجباری باید درکار باشد، من آن را (زدن واکسن کرونا) اجباری نخواهم کرد همانوطوری که برای زدن ماسک در سراسر آمریکا نباید اجباری در کار باشد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در گفت‎‌وگو با سی ان ان گفت در ۱۰۰روز نخست کار خود از آمریکایی‌ها می‌خواهد از ماسک استفاده کنند.

جو بایدن و کامالا هریس در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان، نشان داد که رویکرد متفاوتی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در مقابله با همه‌گیری کرونا دارد.

وی افزود: فقط در ۱۰۰ روز و نه برای همیشه از ماسک استفاده کنند، فکر می‌کنم شاهد کاهش چشمگیری از کرونا خواهیم بود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا ادامه داد: در جاهایی که اختیار دارد همچون ساختمان‌های فدرال یا حمل و نقل بین ایالتی با هواپیما و اتوبوس، دستور پایداری مبنی بر پوشیدن ماسک صادر می‌کند.

بایدن همچنین گفت که او از دکتر آنتونی فاوچی خواسته است تا هنگامی که دولت وی سال آینده آغاز به کار می‌کند، مشاور ارشد پزشکی و بخشی از تیم وی در پاسخ به کووید-۱۹ باشد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۴ میلیون و ۷۰۰هزار نفر گذشت که از این تعداد نیز ۲۸۵هزار نفر جان باخته اند.

نظرات بینندگان