arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

قیمت دلار و بورو در بازار آزاد، امروز ۱۵ آذر ۹۹

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار تومان، یورو ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۱۴۰ تومان اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۶ هزار تومان، یورو ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۷ هزار و ۱۴۰ تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه نیز روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی را به ۵۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می‌کنند با ورود ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود ۴ هزار تومان کاهش یافت.

هم‌اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۰۰۰ تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

گفتنی است، با کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه‌ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی‌ها به هر کارت ملی یک بار در سال ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای می‌فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی‌های بانکی متوقف شده بود.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان