arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

پولیتیکو: مرکل احتمالا با نفوذترین رهبر قاره اروپا خواهد ماند

نشریه پولیتیکو دوشنبه شب بااشاره به اینکه آنگلا مرکل پس از حدود ۱۶ سال به عنوان صدراعظم آلمان بعد از انتخابات پاییز ۲۰۲۱ بازنشسته خواهد شد نوشت، احتمالا وی با نفوذترین رهبر قاره (اروپا) خواهد ماند. پولیتکیو افزود، در یک و نیم دهه گذشته مرکل در مواجهه با یک سری بحران ها از جمله رکود بزرگ، بحران منطقه یورو و ویروس کرونا ثابت قدم بوده است. وی اروپا را در برابر جنگ طلبی‌های برگزیت و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا متحد نگهداشت و با کنار رفتن واشنگتن، به رهبر جهان آزاد تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه پولیتیکو دوشنبه شب بااشاره به اینکه آنگلا مرکل پس از حدود ۱۶ سال به عنوان صدراعظم آلمان بعد از انتخابات پاییز ۲۰۲۱ بازنشسته خواهد شد نوشت، احتمالا وی با نفوذترین رهبر قاره (اروپا) خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، پولیتکیو افزود، در یک و نیم دهه گذشته مرکل در مواجهه با یک سری بحران ها از جمله رکود بزرگ، بحران منطقه یورو و ویروس کرونا ثابت قدم بوده است.

وی اروپا را در برابر جنگ طلبی‌های برگزیت و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا متحد نگهداشت و با کنار رفتن واشنگتن، به رهبر جهان آزاد تبدیل شد.

در حوزه خارج از اتحادیه اروپا، مقاومت مرکل در برابر حرکات نمایشی تأثیر عمیقی بر روابط اتحادیه با سایر قدرت ها داشته است. مکرون رییس جمهوری فرانسه طرح جدایی انگلیس از اروپا را مطرح کرد اما عدم تمایل مرکل با این پرونده منجر به تمدید برگزیت بدون توافق شد.

به نوشته پولیتیکو، تاکنون صبر و حوصله مرکل موجب نفاق و جدایی کمتر در اتحادیه اروپا شده است.

با وجود فشارهای آمریکا و اصرارهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، مرکل همچنان بر پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ اهتمام بخشیده است.

صدراعظم آلمان در سال ۲۰۱۵ با اقدام جسورانه و پذیرش بیش از یک میلیون پناهنده خود را به یک قهرمان بشردوستانه تبدیل کرده است.

مرکل از سال ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان بوده و در این مدت قدرتمندترین زن جهان نیز خوانده شده‌است. او همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸، رهبر حزب راست میانه‌گرای اتحادیه دموکراتیک مسیحی بوده‌است.

مجله فوربس مرکل را به عنوان قوی ترین زن جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

نظرات بینندگان