arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

میانگین قیمت هر خودرو سواری وارداتی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گمرک ایران میانگین قیمت هر خودوری سواری صادراتی و وارداتی ایران در سال ۹۰ را به ترتیب ۵ هزار و ۳۲۰ دلار و ۲۰ هزار و ۷۶۰ دلار اعلام کرد.

به گزارش مهر، آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد: میانگین قیمت هر خودوری سواری صادراتی ایران در سال ۹۰ معادل ۵ هزار و ۳۲۰ دلار بوده که نسبت به سال ۸۹ با کاهش ۱۵.۴۷ درصدی مواجه بوده است.

ایران در سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار صادر کرده است که نسبت به سال ۸۹ از لحاظ تعداد و ارزش به ترتیب بیش از ۶۰ و ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عراق، آلمان و بنین سه کشور عمده مقصد صادرات خودروی سورای در سال ۹۰ نام گرفتند. در سال گذشته ۲۳ هزار و ۹۰۸ دستگاه خودرو به عراق، ۱۶۶ دستگاه خودرو به آلمان و ۴۰ دستگاه خودرو به بنین صادر شده است.

میانگین قیمت هر خودرو سواری وارداتی
درهمین حال، آمارهای گمرک ایران حاکی از آن است که در سال گذشته ۳۹ هزار و ۶۸۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۸۲۴ میلیون دلار وارد کشور شده است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در سال ۹۰ مبلغ ۲۰ هزار و ۷۶۰ دلار ( نزدیک به ۳.۹۰ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال ۸۹ با افزایش ۱.۰۸ درصدی مواجه شده است.

کره جنوبی با ۱۹ هزار و ۶۱۵ دستگاه، امارات متحده عربی با ۱۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه و عمان با یکهزار و ۹۹۸ هزار دستگاه ؛ سه کشور عمده مبدا واردات خودرو به ایران در سال ۹۰ بودند.
نظرات بینندگان