arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

اشتباهاتی که کرونا را به خانه شما دعوت می‌کنند (قسمت ششم)

این روز‌ها در بسیاری از وبسایت‌ها و مقالات درباره ابتلا به کرونا و روش‌های پیشگیری از آن می‌خوانید، اما به نظر می‌رسد با وجود مطالعه همه اطلاعات، باز هم برخی اشتباهات، ما را در معرض ابتلا می‌گذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

این روز‌ها در بسیاری از وبسایت‌ها و مقالات درباره ابتلا به کرونا و روش‌های پیشگیری از آن می‌خوانید، اما به نظر می‌رسد با وجود مطالعه همه اطلاعات، باز هم برخی اشتباهات، ما را در معرض ابتلا می‌گذارند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اغلب ما تصور می‌کنیم همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، اما در واقع در اجرای همه موارد تا حد زیادی بی توجهیم، در ادامه به برخی از اشتباهات می‌پردازیم:

اطلاعات

اطلاعات جعلی را به اشتراک می‌گذارید

همه ما مایلیم اطلاعات جدیدی از کرونا داشته باشیم، اما موضوع این است که وقتی سعی می‌کنیم اطلاعات زیادی داشته باشیم ممکن است این کار را به غلط انجام دهیم یعنی اطلاعاتی را ذخیره کنیم که نامطمئن هستند و در بخش اطلاعات زرد طبقه بندی می‌شوند، بنابراین باید سعی کنید همیشه به دنبال اطلاعات درست از کانال‌های معتبر باشید.

قرنطینه

عدم رعایت قرنطینه

به گفته کارشناسان بی توجهی به قرنطینه یکی از علل اصلی کاهش سرعت انتشار ویروس است. دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی نهاد‌های بهداشتی را رعایت کنید.

فروشگاه
عدم رعایت بهداشت در فروشگاه‌ها

بسیاری از افراد از سبد‌های خرید یا طبقه‌های کالا در فروشگاه‌ها بدون رعایت هیچ قید و بندی دست می‌زنند، اما این مهم است که حتما دستان خود را به محض خروج از فروشگاه‌ها ضدعفونی کنید، دستان خود را به صورت و چشم‌ها نمالید و البته کیسه‌های خرید را نیز ضدعفونی کنید.

آسانسور
دکمه‌های آسانسور را لمس می‌کنید

تا جایی که می‌توانید از دست مالیدن به دکمه‌های آسانسور‌ها خودداری کنید، اگر مجبورید این کار را انجام دهید از مالیدن دست‌ها به صورت خودداری کرده و در اسرع وقت دستان خود را ضدعفونی کنید.

تلفن همراه
تلفن همراه خود را ضد عفونی نمی‌کنید

حتی در مواقع عادی نیز تلفن‌های همراه می‌توانند ناقل میکروب باشد، بنابراین مهم است که در ایام شیوع کرونا، روزانه تلفن همراه خود را با مواد ضد عفونی کننده پاک کنید.

نظرات بینندگان