arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

سفارت چین در آمریکا:‌ صفحه توییتر این نهاد هک شده است / این اتفاق پس از بازنشر یکی از پیام‌های توییتری ترامپ صورت گرفت

سفارت چین در آمریکا اعلام کرد حساب توییتری این نهاد پس از بازنشر یکی از پیام‌های توییتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مورد هک قرار گرفته است. به نوشته روزنامه «گاردین»، چهارشنبه شب ترامپ در پیامی توییتری که از سوی صفحه سفارت چین در آمریکا بازنشر شد نوشت: «اگر کسی در انتخابات تقلب کند، که دموکرات‌ها این کار را کردند، چرا نتیجه انتخابات باطل نمی‌شود؟ چطور یک کشور می‌تواند اینطور اداره شود؟»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از بازنشر پیام توییتری رئیس جمهور آمریکا توسط حساب کاربری سفارت چین در واشنگتن، این نهاد اعلام کرد حساب توییتری‌اش هک شده بود.

به گزارش فارس، سفارت چین در آمریکا اعلام کرد حساب توییتری این نهاد پس از بازنشر یکی از پیام‌های توییتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مورد هک قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، چهارشنبه شب ترامپ در پیامی توییتری که از سوی صفحه سفارت چین در آمریکا بازنشر شد نوشت: «اگر کسی در انتخابات تقلب کند، که دموکرات‌ها این کار را کردند، چرا نتیجه انتخابات باطل نمی‌شود؟ چطور یک کشور می‌تواند اینطور اداره شود؟»

با این حال این سفارت چند ساعت بعد در پیامی توییتری نوشت: «صفحه توییتر سفارت چین امروز بعدازظهر هک شده بود و ما چنین اقدامی را محکوم می‌کنیم. جهت شفاف‌سازی [اعلام می‌کنیم] این سفارت روز 9 دسامبر پیامی بازنشر نکرده است».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

در حال حاضر تنش میان آمریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال ۱۹۷۹ رسیده است. بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت ترامپ انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ترامپ و دولت او، مدعی شده‌اند چین مقصر اصلی این اتفاق است.

نظرات بینندگان