arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

فرمانده سنتکام: هدف ایران اخراج ما از عراق و منطقه است

«کنث مک‌کنزی»، فرمانده سنتکام گفته هدف نهایی ایران اخراج آمریکا و نیروهای این کشور از عراق و منطقه است. مک‌کنزی گفت: «به طور خلاصه، ایران عراق را به میدان نبرد نیابتی علیه ایالت متحده تبدیل کرده و هدف نهایی‌اش اخراج ایالات متحده و نیروهای ما از عراق و در سطحی وسیع‌تر از خاورمیانه است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده سنتکام گفته که هدف ایران اخراج نیروهای آمریکا از عراق و منطقه است.

به گزارش  فارس، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده سنتکام گفته هدف نهایی ایران اخراج آمریکا و نیروهای این کشور از عراق و منطقه است.

مک‌کنزی گفت: «به طور خلاصه، ایران عراق را به میدان نبرد نیابتی علیه ایالت متحده تبدیل کرده و هدف نهایی‌اش اخراج ایالات متحده و نیروهای ما از عراق و در سطحی وسیع‌تر از خاورمیانه است.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پاسخ ایران به ترور «محسن فخری‌زاده»، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی نیز اظهارنظر کرد.

وی گفت: «فکر می‌کنم دنبال راهی هستند که به اسرائیل پاسخ بدهند ولی فرایند کارشان اغلب کند است.»

فرمانده سنتکام علاوه بر این ادعا کرد که واشنگتن توانسته با اعمال «فشارهای سنجیده» به ایران، به «نوعی بازدارندگی» در برابر این کشور دست پیدا کند. وی ادعا کرد: «ما این را خیلی خیلی به دقت مدیریت می‌کنیم.»

مک‌کنزی درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: «آمریکا مشکلی در این خصوص ندارد و در مسیر کاهش ۲۵۰۰ نفر از نیروهایش در افغانستان بر اساس دستور ترامپ است.»

وی همچنین تصریح کرد آمریکا شمار کمی از کارکنان سفارتش در عراق را کاهش داده است. او گفت این تصمیم با توجه به «تهدیدات موجود» گرفته شده و تصمیمی بلندمدت یا راهبردی نیست.

مک‌کنزی گفت که آمریکا در حال حاضر ۹۰۰۰ نظامی در سوریه دارد. او گفت تصمیم‌گیری درباره حفظ طولانی‌مدت نیروهای آمریکا در سوریه به عهده سیاستمداران آمریکایی است، اما شرایطی که باعث شکل‌گیری داعش در سوریه شد کماکان در این کشور پابرجا هستند.

 

نظرات بینندگان