arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

چگونه ویزای کار و اقامت استرالیا بگیریم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چگونه ویزای کار و اقامت استرالیا بگیریم؟

مهاجرت یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تسلط بر قوانین و مقررات متخلف دارد که دائما در حال تغییر و توسعه هستند. وکیل مهاجرت استرالیا در این راه به کسانی که قصد مهاجرت و اخذ ویزا را دارند، کمک می‌کنند. در این مقاله سعی داریم راجع به حوزه‌ی فعالیت این وکلا مطالبی را ارائه دهیم.

چطور می‌توان به وکلای مهاجرتی اعتماد کرد؟

تب و تاب مهاجرت در ایران بسیار داغ است و همین مورد باعث شده افرادی سودجو به اسم وکیل و مشاور مهاجرت اقدام به کلاهبرداری کنند. بنابراین باید روشی باشد تا از آن طریق بتوان استعلام وکیل‌های خبره و متخصص را گرفت. برای این منظور، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که ببینید آیا شماره‌ی وکیل در سایت MARA ثبت شده است یا خیر. این سازمان زیر نظر دولت استرالیا و اداره‌ی مهاجرت فعالیت می‌کند و اسامی وکلای رسمی و مورد اعتماد در سایت آن حتما ثبت می‌شود. همچنین وکلایی که زیر نظر این سازمان هستند، هرچند وقت یکبار دوره‌هایی را می‌گذارند و با تغییرات قوانین مهاجرتی آشنا می‌شوند. شما میتوانید برای اینکه وکیل مهاجرت رسمی در ایران کارهای مهاجرت شما را انجام دهد به وبسایت سلکت ویزا (selectvisa.com) مراجعه کنید.

ویزای کار استرالیا

یکی از ویزای پرطرفدار برای مهاجرت، ویزای کار است. استرالیا کشور مهاجرپذیری است که جاب آفرهای خوبی دارد. اگر مهارت یا صلاحیت مورد نیاز استرالیا را دارید می‌توانید از جانب دولت‌های ایالتی و نواحی کم‌سکنه یا توسط کارفرما برای فرصت‌های شغلی مربوطه پذیرش بگیرید و برای ویزای کار اقدام کنید. برای اقدام به اخذ ویزای کار استرالیا سلکت ویزا مراجعه کنید.

انواع ویزای کار استرالیا:

چگونه ویزای کار و اقامت استرالیا بگیریم؟

به طور کلی با توجه به طول مدتی که می‌خواهید در استرالیا بمانید، می‌توانید برای دونوع ویزای کار اقدام کنید: ویزای موقت و دائم. خود این ویزاها شامل چند‌دسته می‌شوند.

  • ویزای موقت جدید برای کار در استرالیا:

از نوامبر 2019 دو ویزای موقت جدید برای نیروی کار ماهر و اعضای خانواده در نظر گرفته شده است که مخصوص مناطق کم سکنه‌ی استرالیا است و به شرح زیر می‌باشد:

  • ویزای subclass 491: این ویزا برای افرادی است که از طرف دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی شوند و یا توسط یکی از اعضای خانواده برای زندگی و کار در استرالیا حمایت مالی بگیرند.
  • ویزای subclass 494: این ویزا برای افرادی است که از کارفرمایان در مناطق کم جمعیت استرالیا حمایت مالی بگیرند.
  • ویزای دائم: ویزای دائم یعنی تا هرزمان که بخواهید می‌توانید داخل خاک استرالیا زندگی کنید و به عنوان مقیم دائم آنجا شناخته ‌شوید. در ادامه لیستی از ویزاهای دائم استرالیا ارائه می‌گردد.
  1. ویزاهای مناطق کم جمعیت: همانطور که از اسم آن مشخص است این ویزا به نیروی کار ماهری تعلق می‌گیرد که خواهان زندگی و کار در مناطق کم سکنه‌ی استرالیا باشد. ویزای subclass 187 و subclass 191 جزو این دسته قرار می‌گیرد که برای ویزای subclass 191 از نوامبر 2022 به بعد می‌توان اقدام کرد.
  2. ویزاهای نیروی متخصص: این ویزا برای مهاجران متخصصی است که به واسطه‌ی مهارتی که دارند، می‌توانند در هرکجای استرالیا به کار و زندگی بپردازند. ویزاهای subclass 186، subclass 189، subclass 190 و subclass 887 جزو این دسته هستند که دو ویزای subclass 186 و subclass 190 نیاز به اسپانسرشیپ دارند.
  3. ویزاهای سرمایه‌گذاری بیزینسی: این ویزا برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل برای ادامه‌ی فعالیت موثر ثمر در استرالیا است. ویزاهای subclass 888 و subclass 132 جزو این گروه هستند که هردو به اسپانسرشیپ احتیاج دارند.
  4. ویزاهای استعداد درخشان: این ویزا برای افرادی است که سابقه‌ی موفقیت‌های درخشان و برجسته در عرصه‌ی بین‌المللی داشته‌اند. ویزاهای subclass 124 و subclass 858 جزو این دسته می‌باشند که هردو نیاز به اسپانسرشیپ دارند.

چگونه ویزای کار و اقامت استرالیا بگیریم؟

مزایا و معایب زندگی در استرالیا:

در این بخش مختصرا به معایب و مزایای اقامت در استرالیا پرداخته می‌شود.

مزایا:

  • یکی از مزایای اقامت استرالیا، مراقبت‌های پزشکی و درمانی آن است. مهاجران می‌توانند در هنگام زندگی در این کشور، از مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا استفاده کنند. شهروندان و مقیم‌های دائم این کشور می‌توانند این خدمات را با هزینه‌های بسیارکم و در مواردی رایگان دریافت کنند.
  • اگر هدف شما اخذ تابعیت دائم است، بدانید که کشور استرالیا می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد که به نسبت راحت‌تر می‌توانید تابعیت این کشور را بگیرید. یکی از روش‌های معمول برای این منظور، تحصیل و یا فعالیت شغلی به مدت 4 سال و سپس اقدام برای ویزای دائم است.
  • متوسط حقوق و دستمزد سالیانه در استرالیا 91550 دلار استرالیا، معادل 64000 دلار آمریکا است که در مقایسه با سایر کشورها نسبتا زیاد می‌باشد.
  • استرالیا طبیعیت بکر و بسیار زیبایی دارد. در این کشور می‌توانید حیوانات کم‌یابی مثل کوالا، وال آبی، کانگورو و موارد دیگر را با گردش در طبیعت ببینید.
  • شهرهای اصلی استرالیا مثل سیدنی، ملبورن و پرت از بهترین مقاصد برای مهاجران محسوب می‌شوند که امکانات بسیار زیادی دارند.

 

نظرات بینندگان