arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

از چاله به چاه؟ / آیا وزیر ورزش با پذیرش مدیرعاملی مددی کم تجربه در استقلال باز هم با هواداران آبی دچار حاشیه می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا مردمی: بر اساس آنچه از گوشه و کنار شنیده می شود احمد مددی که از هفت هفته پیش سرپرست باشگاه استقلال شده در آستانه مدیرعاملی این باشگاه قرار گرفته است؛ اتفاقی که می تواند برای استقلال، به معنای از چاله درآمدن و به چاه افتادن تلقی شود.

از 27 تیر 1397 تا کنون که کمی بیشتر از دو سال می گذرد، استقلال 5 مدیرعامل را تجربه کرده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. این دوره با مدیرعاملی امیرحسین فتحی آغاز شد و پس از او، اسماعیل خلیل زاده، علی فتح الله زاده، احمد سعادتمند و احمد مددی هم این صندلی را تجربه کرده اند و البته برخی از آنها مانند مددی، سرپرست بوده اند نه مدیرعامل.

نکته قابل تامل اینکه همه این دوره ها پر از حاشیه بوده. در بین این 5 نفر، می توان گفت دو نفر بیش از سایرین این سمت را تجربه کردند و از سوی وزارت ورزش گزینه قطعی برای استقلال بودند یعنی فتحی و سعادتمند اما عملکرد هر دو ناامیدکننده بود و حتی به قدری به زیان استقلال بود که شمار زیادی از هواداران این تیم، اعتقاد دارند که این دو به عمد برای خراب کردن اوضاع استقلال به این تیم آمده بودند.

حالا در شرایطی که استقلالی ها سایه وزیر ورزش را به دلیل عملکرد او در قبال تیمشان با تیر می زنند، خبرها از احتمال مدیرغاملی مددی حکایت دارد؛ کسی که به اعتقاد همان هواداران و بسیاری از کارشناسان تجربه لازم برای مدیرعاملی باشگاهی مانند استقلال را هرگز ندارد.

مددی سابقه فعالیت به عنوان قائم‌مقام باشگاه پیکان، معاون باشگاه سایپا، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار فدراسیون دوومیدانی از سال 90 تا 95، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار فدراسیون پزشکی ورزشی از سال 95 تا 98، مدیر بین‌الملل فدراسیون وزنه‌برداری به مدت 2 سال و ... را دارد اما هیچ کدام از اینها در حد مدیرعاملی استقلال نیست چنانچه بهرام افشارزاده با 50 سال مدیریت ورزشی نتوانسته بود حواشی این باشگاه را جمع کند.

مددی سابقه قابل اشاره دیگری ندارد و صرفا می توان گفت زمانی حوزه توزیع روزنامه فعال بود و زمانی نیز یک نشریه نفتی را اداره می کرد که در دوران محمود احمدی نژاد از منتقدان بیژن زنگنه بود اما پس از وزیر شدن زنگنه در دولت روحانی، ناگهان به حامی او تبدیل شد!

اکنون مدیرعامل شدن مددی دو پیامد دارد؛ یکی تردید در توانایی های خود که باعث ضعف بیش از پیش مدیریت در باشگاه می شود و دیگری، ادامه تنش و تقابل میان هواداران استقلال و طیفی از پیشکسوتان این باشگاه با وزیر ورزش که او را به ویژه به حاطر تصمیمات اینچنینی مسبب وضعیت کنونی استقلال می دانند.

نظرات بینندگان