arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۵ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فائوچی: بایدن و ترامپ باید فورا واکسن کرونا بزنند
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۱:۵۳

آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: این مساله مهم است که هم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و هم جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده هر چه سریعتر واکسن کرونا را تزریق کنند. بر اساس این گزارش وی افزود: به خاطر دلایل امنیتی، من واقعا احساس می کنم که آنها باید فورا و هر چه سریعتر واکسینه شوند. دوست دارم شاهد این باشم که بایدن زمانی که در ماه ژانویه به ریاست جمهوری می رسد، کاملا محافظت شده باشد.

بلینکن روز پنجشنبه با پومپئو دیدار می‌کند / سی ان ان: این دیدار نخستین روند به رسمیت شناختن ریاست جمهوری بایدن از جانب دیپلمات ارشد ترامپ است
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۱:۵۲

شبکه خبری سی ان ان به نقل از سه منبع اعلام کرد انتظار می رود آنتونی بلینکن گزینه جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه به دیدار مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا برود. به نوشته سی ان ان این دیدار 15 دقیقه ای نخستین مورد از روند به رسمیت شناختن ریاست جمهوری بایدن از جانب دیپلمات ارشد دونالد ترامپ به شمار می رود که در حال آماده سازی انتقال امور دستگاه دیپلماسی ایالات متحده به جانشین خود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: همه عاملان و سرپل‌‌های ترور شهید فخری‌‌زاده شناسایی و عده‌ای دستگیر شدند
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۲۱:۵۱

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جزئیات جدیدی از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: همه عاملان و سرپل‌‌های پشتیبانی و لجستیک ترور شهید فخری‌‌زاده شناسایی و عده‌ای از این افراد نیز دستگیر شدند.

آیت الله موسوی تبریزی: نظامیان اگر خود را مطیع امام (ره) میدانند نباید نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شوند
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۷

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی دادستان کل در سال های ابتدایی انقلاب گفت: «وصیت نامه حضرت امام هنوز موجود است و ایشان بسیار روشن فرموده اند که نظامیان در حوزه سیاست و سیاست بازی ورود نکنند. هر انسانی می تواند سیاسی باشد و این حق اوست؛ ولی دخالت در سیاست با کار نظامی، امنیتی و حفاظتی داشتن اوضاع کشور را برهم می ریزد.»

رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها برای انتقال پول واکسن کرونا مجوز اختصاصی از آمریکا می‌خواهند
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۶

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به دلیل فشارهایی که آمریکا بر بانک‌های مختلف اروپایی آورده‌، آنها از کار با ایران می‌ترسند، گفت: با وجود اینکه مصرف واکسن کرونا، مشخص بوده، بانک مقصد در صورتی حاضر است پول را دریافت کند که مجوز اختصاصی توسط آمریکا صادر شود.

بزرگ‌ترین واردکننده نهاده‌های دامی دستگیر شد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۶

رئیس‌کل دادگستری مازندران از بازداشت یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان متخلف نهاده‌های دامی در استان مازندران خبر داد.

طرح توقف اجرای داوطلبانه «پروتکل الحاقی» اعلام وصول شد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۵

طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در نشست علنی امروز پارلمان اعلام وصول شد.

یک نماینده مجلس: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه روحانی، برداشت از صندوق توسعه ارزی تا سقف ۳۸ درصد را منوط به سقف فروش یک میلیون بشکه در روز کرده‌اند / ایشان درباره مابقی آن هم فرموده‌اند که «بیش از ۲۰ درصد برداشت نشود»
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مجوز برداشت هر ساله از صندوق توسعه ارزی را صرفاً تا ۲۰ درصد در اختیار دارد، گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ علاوه بر این مقدار، ۱۸ درصد دیگر یعنی به میزان ۷۵ هزار میلیارد تومان در جدول منابع برداشت از صندوق توسعه ملی را مشخص کرده است. زنگنه گفت: بر این اساس، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری برای این میزان برداشت کسب اجازه کرده بود که ایشان برداشت مازاد در ۲۰ درصد و تا سقف ۳۸ درصد را منوط به سقف فروش یک میلیون بشکه در روز کرده‌اند و درباره مابقی آن هم فرموده‌اند که «بیش از ۲۰ درصد برداشت نشود».

آموزش و پرورش: بیش از ۲۰ معلم بر اثر ابتلا به کرونا در تهران فوت کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۴

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه معلمان گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از آن‌ها به علت بیماری کرونا جان باخته‌اند.

بورل: تعویق همایش اقتصادی اروپا و ایران، تاثیری بر نشست برجام ندارد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۳

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاثیر تعویق همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران را بر نشست کمیسیون مشترک برجام رد و تصریح کرد که برنامه زمانی برگزاری این نشست تغییری نخواهد داشت.

دلیل اعدام روح الله زم از نگاه کیهان: هزینه اقدام علیه امنیت ملی در ایران بسیار پایین آمده بود
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۳

کیهان نوشت: طی چند سال اخیر هزینه جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی در ایران بسیار پایین آمده بود و همچنین برخی متهمان، پس از تحمل چند سال حبس، در جریان مبادله آزاد می‌شدند. بنابراین، سرویس‌های جاسوسی انگلیس و فرانسه و آلمان، به سوژه‌های خود اطمینان می‌دادند که خطری آنها را تهدید نمی‌کند و به نوعی مورد حمایت هستند.

قالیباف: بخش‌هایی از لایحه بودجه با اصل ۱۱۰ قانون اساسی مغایرت دارد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۳

رئیس مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: «بخش‌هایی از این بودجه با اصل ۱۱۰ قانون اساسی، برنامه پنج‌ساله توسعه و سیاست‌های کلان ابلاغی مغایرت دارد.» اصل ۱۱۰ قانون اساسی که قالیباف به آن اشاره کرده، درباره وظایف‏ و اختیارات‏ رهبری است.

پوتین بالاخره پیروزی در انتخابات را به بایدن تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۷:۴۲

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با صدور یک پیام، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت و بر آمادگی خود برای گفت‌و‌گو با وی تاکید کرد.

بایدن رسما چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا شد
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۸:۳۶

جو بایدن نامزد حزب دموکرات تا این لحظه با کسب ۳۰۲ رای گزینشگران انتخاباتی، به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

نظرات بینندگان