arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سازمان حفاظت محیط‌زیست:

شكستن خط لوله انتقال نفت در چهارمحال و بختیاری موجب آلودگی محیط زیست در منطقه شد

مدیركل حفاظت محیط زیست استان: به‌دنبال شكستن خط لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری، مقادیر زیادی نفت خام به محیط زیست وارد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیركل حفاظت محیط زیست استان: به‌دنبال شكستن خط لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری، مقادیر زیادی نفت خام به محیط زیست وارد شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: به‌دنبال شكستن خط لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری مقادیر زیادی نفت خام وارد محیط زیست شد. وی افزود: این شكستگی منجر به ورود نفت خام به رودخانه فصلی گندمكار و نشت آن تا شهر سرخون شد.
احمدی تصریح كرد: درپی ورود نفت به محیط و آتش گرفتن نفت‌های تخلیه شده در محیط در برخی مناطق نیز آتش‌سوزی رخ‌داد و علاوه بر آلودگی آب و خاك، موجب آلودگی هوا در منطقه شد.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان تصریح كرد: در اولین لحظات این حادثه، تیم‌های كارشناسی حفاظت محیط زیست استان برای بررسی موضوع و برآورد خسارات به منطقه اعزام شدند و راهكارهایی فوری، برای جلوگیری از گسترش بیشتر آلودگی و كنترل تبعات آن انجام می‌شود.
شهرام احمدی این رخداد را پنجمین حادثه نشت مواد نفتی از طریق این خط لوله در استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد و اظهار داشت: همچون گذشته، این اداره‌كل در ارتباط با خسارات وارده به محیط زیست و زیستگاه‌ها، اقدامات لازم برای پیگیری كاهش و برطرف كردن آلودگی، برآورد خسارات زیست محیطی و پیگیری قانونی ازطریق مراجع قضایی و اداری را در دستور كار قرارداده است.
احمدی بیان كرد: درپی رخ‌دادن این حوادث در گذشته، حفاظت محیط زیست استان با تاكید بر شناسایی میزان آلودگی‌های نفتی منابع آب و خاك منطقه خواستار ارائه راهكارهای علمی و کارشناسی از سوی وزارت نفت برای شناسایی مقدار آلودگی و انجام راهکارهای اجرایی و کارشناسی برای رفع آلودگی منابع آب و خاک منطقه و اصلاح، تعمیر، نوسازی خط لوله مذکور و انجام تمهیدات حفاظتی بیشتر به‌منظور حل مشكل و پیشگیری از تكرار آن در آینده شده است.

نظرات بینندگان