arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

روحانی: منحنی‌های مربوط به کرونا از شنبه کاهش داشت / دنبال خرید واکسن هستیم اما هنوز واکسنی مورد تایید بهداشت جهانی قرار نگرفته

رییس جمهوری گفت: از شنبه شاهد بودیم که همه منحنی‌های مربوط به کرونا در همه استان‌ها مسیر کاهشی را آغاز کرده بود به طوری که از ۱۶۰ مرکز و شهر قرمز فقط ۱۲ شهرستان مانده که امیدواریم آن هم به زودی تمام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری گفت: از شنبه شاهد بودیم که همه منحنی‌های مربوط به کرونا در همه استان‌ها مسیر کاهشی را آغاز کرده بود به طوری که از ۱۶۰ مرکز و شهر قرمز فقط ۱۲ شهرستان مانده که امیدواریم آن هم به زودی تمام می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تبریک حلول ماه جمادی الاول و گرامیداشت بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و همچنین دختر برومندش حضرت زینب کبرا (س) که روز میلادش روز افتخار همه پرستاران کشور هست، گفت: امسال باید با احترام ویژه به قشری که برای سلامت مردم جان خود را در کف گذاشتند و در کنار پزشکان، متخصصان، افتخار بزرگی را در یک مقطع حساس تاریخی برای بهداشت و سلامت کشور به وجود آوردند قائل شویم.

رییس جمهوری گفت: ما همه از پرستاران و پزشکان و همه کادر درمان که از پایان بهمن پارسال تا امروز بیش از ۱۰ ماه از زحمات شبانه روزی و ایثار این عزیزان گذشته است، تلاش آنها را پاس می‌داریم. مردم ما غیر از اینکه با زبان هم همیشه تجلیل کردند و قدردان بودند، در عمل پاسخ بسیار روشن و صریحی به کادر درمان دادند.

از شنبه منحنی‌های مربوط به کرونا کاهش داشت

روحانی اضافه کرد: مردم ما در هفته‌های گذشته با تلاش و کوشش و با اجرای دقیق پروتکل‌ها توانستند همه منحنی‌های موج سوم را به تواضع و کرنش وادار کنند و بحمدالله ما شنبه شاهد بودیم که همه منحنی‌های مربوط به کرونا در همه استان‌ها همه سر فرود آورده و مسیر کاهشی را آغاز کرده بودند به طوری که از ۱۶۰ مرکز قرمز و شهرستان قرمز فقط ۱۲ شهرستان باقی مانده بود که ان‌شاء الله آن هم به زودی تمام می‌شود.

رییس‌جمهوری اظهار کرد: این کار بزرگی بود که مردم ما در کنار کادر درمان در موج سوم انجام دادند و امیدواریم مردم همکاری کنند و ما در دوران فصل زمستان شاهد موج تازه‌ای نباشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه تلاش و کوشش ما این است که در داخل واکسن این بیماری تولید شود، گفت: هنوز واکسنی مورد تایید بهداشت جهانی قرار نگرفته است و واکسن‌های نیمه کاره است، ما دنبال خریداری واکسن هستیم تا مردم به موقع بتوانند در ماه‌های آینده و یا اگر طولانی شد در ماه‌های اول سال جدید شاهد شرایط بهتری برای کشور باشند.

روحانی با یادآوری ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نزدیکی و همکاری این دو نهاد برای ما بسیار مهم است. الحمدالله همکاری و نزدیکی حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شده است که ارزشمند است. از طرف دیگر ۲۷ آذرماه روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری است که از افتخارات مهم جمهوری اسلامی است که کمتر یاد می شود.

رییس جمهوری افزود: ما دو روز در تقویم داریم که بسیار حایز اهمیت است که یکی ۲۳ تیرماه به نام روز تعامل و گفت و گو با جهان است و یک روز هم روز عاری از خشونت و افراطی‌گری که ۲۷ آذر است. این جزو نکات مهم در تاریخ دیپلماسی ما است که در سال ۹۲ در سخنرانی‌ در مجمع عمومی سازمان ملل‌آن سال را به عنوان سال جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری پیشنهاد کردم و این پیشنهاد رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا تصویب شد که یکی از نکات درخشان فعالیت‌های سیاسی ایران است.

نظرات بینندگان