arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

کلاهبرداری با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم کلاهبرداری حرفه‌ای که اقدام به تخلیه حساب بانکی شاکی و خرید اینترنتی با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی می کردند ، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم کلاهبرداری حرفه‌ای که اقدام به تخلیه حساب بانکی شاکی و خرید اینترنتی با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی می کردند ، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رضا ملوکی روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: شخصی با در دست داشتن یک مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد که فردی ناشناس اقدام به برداشت پول از حساب بانکی وی کرده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی ادامه داد: با تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی چند روز گذشته در فضای مجازی با تبلیغ فروش بسته‌های اینترنت دارای تخفیف ویژه برخورد کرده که پس از اقدام برای خرید با خطای درگاه بانکی مواجه شده که در نهایت حساب قربانی تخلیه شده است.

ملوکی افزود : پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد بخشی از پول برای خرید تجهیزات الکترونیکی از فروشگاه‌ آنلاین هزینه شده و متهم پرونده به منظور تحویل گرفتن محصول خریداری شده از مدارک هویتی سرقتی استفاده کرده است و متهمان برای ازبین بردن هرگونه سرنخ، از یک تلفن همراه ناشناس برای سفارش کالا استفاده کرده بودند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران ادامه داد : با توجه به پیگیری‌های مستمر و اقدامات فنی و تخصصی انجام شده، متهمان و نفر اصلی تیم که ساکن یکی از محلات استان تهران بود، شناسایی شد.

ملوکیاظهار داشت: با هماهنگی مرجع قضائی ، ماموران مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا ضمن مراجعه به محل سکونت متهم ، وی را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای مربوطه را توقیف کردند ؛ متهم در بررسی فنی پلیس و مشاهده ادله جرم به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه‌اش را کسب منافع مالی عنوان کرد.

این مقام مسئول به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی ابتدا اصالت درگاه بانکی و سایت فروش را بررسی کنند تا در دام صفحات جعلی یا همان فیشینگ گرفتار نشوند و همچنین به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی، مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت ‎https:‎//www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.



نظرات بینندگان