arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

قیمت آجیل شب یلدا؛ ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار: آجیل شب یلدا با قیمت کیلویی ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد. البته ممکن است در برخی از واحدها کمتر از این رقم باشد که میزان نخودچی و کشمش آن بیشتر است و در برخی بیشتر باشد که آن آجیلهای سفارشی و تماما مغز پسته، فندق، بادام و... است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران قیمت آجیل شب یلدا را اعلام کرد.

مصطفی احمدی در گفت وگو  با ایسنا درباره قیمت آجیل شب یلدا گفت: آجیل شب یلدا با قیمت کیلویی ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد. البته ممکن است در برخی از واحدها کمتر از این رقم باشد که میزان نخودچی و کشمش آن بیشتر است و در برخی بیشتر باشد که آن آجیلهای سفارشی و تماما مغز پسته، فندق، بادام و... است.

وی ادامه داد: براساس برآوردی که انجام دادیم حدود ۸۵ درصد مردم آجیل روتین کیلویی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان خریداری می کنند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اضافه کرد: قیمت مصوب برای آجیل نداریم، زیرا قیمت آجیل براساس میزان تولید، عرضه و تقاضا و نرخ ارز تعیین می شود اما برای اینکه مردم راحت تر خرید کنند و بازرسان هم بر قیمت ها نظارت داشته باشند این بازه قیمتی را برای شب یلدا در نظر گرفته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت آجیل تا پایان سال تغییری خواهد کرد یا خیر، گفت: صنف آجیل و خشکبار در کرونا آسیب بسیاری دیده است.  اعضای صنف ما به دنبال این هستند که اجناس خود را بفروشند تابخشی از ضرر و زیان سال گذشته را جبران کنند. از طرفی  آجیل و خشکبار قابلیت نگهداری به مدت طولانی ندارد؛ بنابراین با توجه به اینکه تولیدات امسال هم نسبت سال گذشته حدود ۴۰ درصد بیشتر شده به نظر نمی رسد که قیمت آجیل تا پایان سال افزایش داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه افزایش هزینه های تولید قیمت آجیل را نسبت به سال گذشته بیشتر کرده است، گفت: افزایش هزینه های بیمه، کارگر، مالیات و  نظایر این ها باعث شده که آجیل شب یلدا امسال  حدود ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته گرانتر شود.

نظرات بینندگان