arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹

کشف توانایی عجیب و جالب کانگورو‌ها

طبق یک مطالعه جدید، کانگورو‌ها توانایی برقراری ارتباط عمدی با انسان‌ها را دارند و این کشف، ایده‌های پیشین را رد می‌کند که این رفتار فقط در حیوانات اهلی دیده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طبق یک مطالعه جدید، کانگورو‌ها توانایی برقراری ارتباط عمدی با انسان‌ها را دارند و این کشف، ایده‌های پیشین را رد می‌کند که این رفتار فقط در حیوانات اهلی دیده می‌شود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در مقاله‌ای که روز پنجشنبه توسط دانشگاه‌های سیدنی و دانشگاه روهمپتون در لندن منتشر شد، تحقیقات نشان داد وقتی یک کانگورو که در مجاورت انسان‌ها زندگی می‌کند با یک مشکل غیرقابل حل رو به رو می‌شود، تمایل دارد که از انسان‌ها کمک بگیرد.

دکتر الکساندرا گرین، نویسنده این تحقیق، توضیح داد که اشاره به کمک گرفتن از انسان نشان می‌دهد که این حیوان از نظر شناختی در سطح بالاتری از آنچه که تصور می‌شد، قرار دارد. گرین خاطرنشان کرد: «بعضی از [کانگوروها]در واقع به [محقق]نزدیک شدند و شروع به خراشیدن او و بو کشیدن او کردند و سپس به جعبه نگاه کردند، بنابراین آن‌ها واقعاً در تلاش بودند با او ارتباط برقرار کنند.»

 کانگورو‌ها

دکتر آلن مک الیگوت، نویسنده اصلی این مقاله گفت: «در واقع، کانگورو‌ها الگوی رفتاری بسیار مشابهی را نشان می‌دهند که در سگ‌ها، اسب‌ها و حتی بز‌ها هنگام آزمایش یکسان مشاهده کرده ایم. در ابتدا [محققان]فکر می‌کردند این یک ویژگی اهلی است، اما آنچه ما فکر می‌کنیم این است که به جای اینکه چیزی باشد که با آن پیشرفت کرده اید، این چیزی است که می‌توانید با توجه به شرایط مناسب محیطی یاد بگیرید؛ بنابراین در محیط باغ وحش، جایی که [کانگوروها]اسیر هستند و همیشه در اطراف انسان هستند، ما فکر می‌کنیم که آن‌ها بیان این رفتار را آموخته اند.»

با همه این‌ها نتایج این مطالعات دلیل خوبی برای این موضوع نیست که به راحتی در طبیعت به کانگورو‌ها نزدیک شده و سعی کنید با این نوع حیوانات ارتباط برقرار کنید.

نظرات بینندگان