arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سیدمحمدعرشیانفر،عضو انجمن هیپنوتیزم آمریکا:

هیپنوتیزم ریموت و کنترل زندگی انسان است

خانمی در سن 30 سالگی ترس عمیق و بسیار زیادی (فوبیا) از گربه داشت. وقتی که این خانم هیپنوتیزم شد، با سفری به عمق ناخودآگاهشان، دو ماهگی خود را مشاهده کردند و دیدند که یک گربه بالای سر این نوزاد دو ماهه ایستاده و با چنگال‌های خود مشغول چنگ‌کشیدن به دست و پای این نوزاد است و از این طریق مشخص شد که ریشه ترس این خانم از گربه از کجاست و توانستند با انجام تکنیک‌هایی، ریشه این ترس عمیق را در ذهن این خانم درمان کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیپنوتیزم ریموت و کنترل زندگی انسان است

در علم روانشناسی هیپنوتیزم یکی از جذاب‌ترین راهکارهایی است که برای درمان و کمک به فرد استفاده می‌شود. داستان‌های جالب و حتی عجیبی در خصوص این روش درمان شنیده شده است و همین موضوع باعث شده تا طرفداران بسیاری دنبال این باشند که اصولا هیپنوتیزم چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد. به همین جهت گرفتگویی با سیدمحمد عرشیانفر، موسس گروه بین‌المللی عرشیان ترتیب دادیم تا بیشتر با جزئیات هیپنوتیزم آشنا شویم.

برای اولین سوال باید پرسید اصولا هیپنوتیزم چیست؟

شاید کمتر واژه روانشناختی و ذهنی باشد که مثل هیپنوتیزم تعریف جامع و کاملی نداشته باشد و این هم از کشف‌نشدن عظمت و پیچیدگی این تکنیک رمزآلود است که هنوز تعریف جامعی از هیپنوتیزم در جهان وجود ندارد، اما به زبانی ساده و در یک جمله می‌توان هیپنوتیزم را دستیابی سریع و آسانی به ابعاد ناشناخته ذهن تعریف کرد.

اکثر روانشناسان، ذهن انسان را به کوه یخ عظیمی تشبیه کرده‌اند که تنها ۱۰ درصد از آن قابل مشاهده است و بیش از 90 درصد آن که مربوط به ریشه‌های افکار، گفتار و رفتار انسان‌هاست در قسمت‌های پنهان و ناشناخته‌ای از ذهن آدمی قرار دارد که نام‌های مختلفی از قبیل ضمیر ناخودآگاه و نیمه ناهوشیار و... بر روی آن گذاشته‌اند. هیپنوتیزم راه بازکردن صندوق اسرارآمیز ذهن انسان‌ها است، همان اسراری که انسان‌ها به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه آن‌ها را پنهان و یا فراموش کرده‌اند.

به‌طور مثال؛ خانمی در سن 30 سالگی ترس عمیق و بسیار زیادی (فوبیا) از گربه داشت. وقتی که این خانم هیپنوتیزم شد، با سفری به عمق ناخودآگاهشان، دو ماهگی خود را مشاهده کردند و دیدند که یک گربه بالای سر این نوزاد دو ماهه ایستاده و با چنگال‌های خود مشغول چنگ‌کشیدن به دست و پای این نوزاد است و از این طریق مشخص شد که ریشه ترس این خانم از گربه از کجاست و توانستند با انجام تکنیک‌هایی، ریشه این ترس عمیق را در ذهن این خانم درمان کنند.

تمام رفتارهای امروز ما ریشه در قسمت‌های ناشناخته‌ای از ذهن ما دارد که از لحظه انعقاد نطفه در شکم مادر برای ما به وجود آمده است، باز هم با یک مثال بهتر می‌توانیم هیپنوتیزم و عملکرد هیپنوتیزم را بشناسیم. آقایی با داشتن وضعیت مالی خوب، از طلبکار و حکم جلب و... ترس زیادی داشت و مدام در صحبت‌هایش این ترس‌ها را به زبان می‌آورد. وقتی که عمل هیپنوتیزم بر روی این شخص انجام شد، متوجه شدند که پدر این شخص در زمانی که این شخص، یک جنین دو ماهه در شکم مادر بوده است، دچار یک ورشکستگی مالی شده و بارها با حکم جلب و پاسگاه و مامور و تهدید و فحاشی و... مواجه بود است و تمام این اتفاق‌ها به صورت بسیار واضح و روشن در ذهن این جنین که الان 45 سال سن دارد، قرار گرفته است و ایشان حتی با داشتن وضعیت خوب مالی، باز هم از حکم جلب و مامور و پاسگاه و... می‌ترسد.

ارتباط هیپنوتیزم و شادی چیست؟

شاد نبودن و غم‌آلود بودن انسان‌ها ریشه در اتفاق‌های بسیار کوچک و بزرگی دارد که به اعتقاد من از لحظه انعقاد نطفه و تا سال‌های کودکی برای یک شخص رقم می‌خورد و همین اتفاق‌های به ظاهر کوچک و فراموش‌ شده اجازه شادبودن و لذت‌بردن از این همه نعمت و زیبایی و شکوهی که در زندگی و اطراف هر کسی وجود دارد را نمی‌دهد. هیپنوتیزم در مرحله اول با شناسایی ریشه‌های ناراحتی و در مرحله دوم با پاک‌کردن فایل‌های غم‌آفرین از ذهن آن شخص، به نوعی ویروس‌های مخرب ذهن را از بین می‌برد و چشمان آن شخص را به این همه نعمت و زیبایی که در زندگی او وجود دارد، باز می‌کند. متاسفانه 99 درصد از انسان‌ها در ذهن خود، پرونده‌های باز بسیاری دارند که همین پرونده‌های باز عامل ناراحتی و ناشادی و پریشان‌احوالی آن‌هاست و کار هیپنوتیزم، بستن این فایل‌های مخرب و پرونده‌های باز ناخوشایند است.

جالب است بدانید برخی هیپنوتیزورها بعد از چند جلسه هیپنوتیزم ‌کردن سوژه، این کار را به خود ایشان آموزش می‌دهند و پس از آن، خود فرد می‌تواند بر روی خودش عمل «خود هیپنوتیزم» را انجام دهد و فایل‌های ویروسی ذهن خود را از بین ببرد و طعم شیرین و گوارای شادی را تجربه کند.

هیپنوتیزم چه تاثیری بر زندگی انسان‌ها داشته؟

بعضی‌ها گمان می‌کنند که هیپنوتیزم فقط اجازه ورق‌زدن خاطرات گذشته انسان‌ها را به آن‌ها می‌دهد، در صورتی که اینطور نیست و به باور هیپنوتیزم این قابلیت را دارد که با رفع گره‌هایی ذهنی و ترس‌های درونی هر فرد، اجازه ساختن آینده دلخواه هر انسانی را به او بدهد. وقتی که شما تکنیک خود هیپنوتیزم را یاد می‌گیرید، قادر هستید که تک‌تک اجزای ساختمان زندگی آینده خود را به دقت طراحی کنید. درست مانند معماری که تمامی اجزای برج بزرگی را که می‌خواهد بسازد ابتدا طراحی می‌کند و سپس آن را می‌سازد. شاید بتوان گفت تاکنون فقط بخش اندکی از قدرت و قابلیت‌های هیپنوتیزم نمایان شده است و هنوز بیش از 90 درصد از شگفتی‌های هیپنوتیزم ناشناخته باقی مانده است.

آیا از هیپنوتیزم برای تسکین دردها نیز استفاده می‌شود؟

بله، در بسیاری از کشورهای دنیا از هیپنوتیزم به‌عنوان مُسکن و حتی درمان مکمل برای دردهای مختلفی از قبیل میگرن، درد مفاصل، درد معده و... استفاده می‌شود.

چگونه هیپنوتیزم به بهترشدن زندگی انسان‌ها کمک می‌کند؟

به نوعی می‌توان گفت که هیپنوتیزم ریموت و کنترل بخش‌های وسیعی از زندگی و تصمیمات آدمی را که به دست عوامل ناشناخته درونی یا بیرونی بوده است، به دست خود او می‌دهد و با ایجاد آگاهی و شناختی عمیق از ریشه‌های اعمال و رفتار هر فرد که در ناخودآگاه اون پنهان بوده، به او امکان می‌دهد تا مدیر تمام ابعاد ریز و درشت زندگی خود ‌شود.

هیپنوتیزم برای تمام افراد در هر سن و شغل و مرتبه‌ای و برای تمام کسانی که می‌خواهند بهره‌وری بیشتری از توانایی‌ها و زندگی خود داشته باشند، مفید و کارآمد است.

نظرات بینندگان