arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

فردوسی پور: مردم برای من سنگ تمام گذاشتند؛ واقعا دست تک تکشان را می بوسم

عادل فردوسی پور گفت: نه نمی توانم حس امروزم را با هیچ چیز دیگری تشبیه کنم. پیش آمده مدت ها از فوتبال دور بودم و بعد که بازی کردم، لذت زیادی بردم اما فکر نمی کنم لذتش با چیزی که من امروز تجربه کردم، قابل قیاس باشد. مردم امروز برای من سنگ تمام گذاشتند. فقط تنها نکته ای که این گزارش داشت، شکست پرسپولیس بود. حیف شد واقعا، اگر نماینده ایران پیروز می شد، این لذت تکمیل می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از مدت ها بسیاری از مردم گزارش یک بازی فوتبال را با صدای عادل فردوسی پور تماشا کردند. گزارشگر محبوبی که به دعوت AFC در صفحه فارسی لیگ قهرمانان آسیا گزارش کرد. پس از پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا، گپ و گفت کوتاهی با او داشتیم. این گفتگو را حتما بخوانید

به گزارش طرفداری، عادل فردوسی پور پس از مدت ها پشت میکروفن قرار گرفت تا حساس ترین بازی یک سال اخیر فوتبال ایران را از طریق صفحه فارسی AFC گزارش کند. به محض انتشار خبر گزارش عادل فردوسی پور در این صفحه، به سرعت بر تعداد دنبال کنندگان پیج فارسی AFC افزوده شد. این صفحه 230 هزار دنبال کننده داشت که در پایان دیدار پرسپولیس - اولسان، دنبال کنندگان آن به سه میلیون نیز نزدیک شد، چیزی حدود 13 برابر!

پیش سوت آغاز بازی و شروع گزارش، رکورد لایو اینستاگرامی صفحات فارسی زبان شکست. لایو بازی پرسپولیس - اولسان در پیج AFC با گزارش عادل فردوسی پور در لحظات اوج خود به 900 هزار دنبال کننده در لحظه نزدیک شد. بی شک این تعداد بازدید کننده از لایو، یکی از پنج لایو برتر جهان است که با انتشار آمار از پیج AFC، ابعاد رکورد بیشتر مشخص خواهد شد.

شکی در این نیست که دیدار پرسپولیس - اولسان مهم ترین بازی یک سال اخیر فوتبال ایران و گزارش عادل فردوسی پور در این بازی یکی از مهم ترین اتفاقات رسانه ایران در همین بازه بوده است. به همین مناسبت بعد از پایان بازی گفتگویی کوتاه با عادل فردوسی پور داشتیم:


از عادل پرسیدیم چه حسی داشتی؟ احساس فوتبالیستی که بعد از مدت ها غیبت و محرومیت به زمین چمن باز می گردد؟

نه نمی توانم حس امروزم را با هیچ چیز دیگری تشبیه کنم. پیش آمده مدت ها از فوتبال دور بودم و بعد که بازی کردم، لذت زیادی بردم اما فکر نمی کنم لذتش با چیزی که من امروز تجربه کردم، قابل قیاس باشد. مردم امروز برای من سنگ تمام گذاشتند. فقط تنها نکته ای که این گزارش داشت، شکست پرسپولیس بود. حیف شد واقعا، اگر نماینده ایران پیروز می شد، این لذت تکمیل می شد.
گفتیم حتما خبر داری که مردم به خاطر تو به اینستاگرام AFC رفتند و رکورد شکستند.

واقعا نمی دانم چه باید بگویم. جمله ای برای توصیف سنگ تمامی که مردم برای من گذاشتند، ندارم. فقط دوست داشتم این بازی که گزارش کردم، با برد تمام می شد.
به شوخی گفتیم پرسپولیس باخت اما تو برنده شدی! پاسخ داد:

هیچوقت در گزارشگری دنبال برد و باخت نبودم. خواهش می کنم از این زاویه به موضوع نگاه نکنیم. من با کسی مسابقه ندادم. فقط بعد از مدت ها که گزارش نکرده بودم، شرایطی پیش آمد که گزارش کنم و آن چیزی که من را غافلگیر کرد، استقبال مردم از این گزارش بود. واقعا دست تک تکشان را می بوسم. شاید این حرف شعاری باشد ولی اگر الان امکانش بود، از تک تک این مردم جداگانه قدردانی می کردم.

نظرات بینندگان