arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

خوراکی‌هایی که نباید فریزری شوند

طی سال‌های اخیر، فریزری کردن غذا‌ها بسیار رایج شده است و از انواع نان تا سبزیجات و گوشت‌ها فریزری می‌شوند، اما به نظر می‌رسد نباید همه خوراکی‌ها را فریزری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


طی سال‌های اخیر، فریزری کردن غذا‌ها بسیار رایج شده است و از انواع نان تا سبزیجات و گوشت‌ها فریزری می‌شوند، اما به نظر می‌رسد نباید همه خوراکی‌ها را فریزری کرد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در حالی که فریزر‌های مدرن امکان ذخیره سازی کارآمد را دارند. اما برخی از مواد غذایی نیز وجود دارند که بهتر است فریزری نشوند چرا که فریزری شدن این مواد غذایی مخاطراتی را به همراه دارد:

سوسیس

گوشت فرآوری شده

هات داگ یا انواع سوسیس و بیکن می‌توانند برای سلامتی افراد مضر باشند، اما این ضرر، زمانی افزایش پیدا می‌کند که این نوع خوراکی را فریزری کنید. درواع فریزری کردن این نوع خوراکی‌ها می‌تواند خطر سرطان زا بودن سوسیس و کالباس را افزایش دهد.

ماکارونی
انواع ماکارونی

ماکارونی بهترین وعده غذایی سریع از دید بسیاری از افراد است. پخت ماکارونی بسیار ساده و سریع است، اما اگر قرار باشد ماکارونی را پخته و سپس فریزری کنید نه تنها تنبلی کرده اید، بلکه یک اشتباه بزرگ میز انجام داده اید، بهتر است همیشه ماکارونی را تازه طبخ کنید تا سالم‌تر باشد.

مرغ و ماهی

ماهی و مرغ پخته شده

یکی از بدترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند این است که تصور می‌کنند می‌توانند مرغ و ماهی پخته شده را فریزری کنند. اما این اشتباهی بزرگ است.

خوراکی‌های مدت دار
خوراکی‌های مدت دار
غذا‌های آماده صبحانه، خامه و انواع خوراکی‌هایی که تاریخ مصرف مشخصی دارند باید در زمان مشخص شده مصرف شوند و قرار دادنشان در فریزر تاثیری در سالم ماندن این مواد ندارد.

پیاز
پیاز از قبل خرد شده

در حالی که پیاز‌های خرد شده قطعاً باعث صرفه جویی در وقت می‌شوند، اما نباید فریزری شئت چرا که طعم و خواص خود را کاملا از دست خواهند داد.

نظرات بینندگان