arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
۴۱ سال پیش در چنین روزهایی؛

شیرازی‌ها برای شاه یک قفس آهنین ساختند

شیرازی‌ها... یک قفس آهنین ساختند تا شاه مخلوع را هنگام محاکمه مانند «آیشمن» در درون آن قرار دهند... شیرازی‌ها می‌گویند: چون شاه مخلوع مدعی بود که به شیراز علاقه فراوانی دارد و حتی یک گورستان ۴۰ میلیون تومانی هم برای خود و خانواده‌اش در شیراز ساخته است، به همین دلایل باید در این شهر محاکمه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روز یکشنبه دوم دی‌ماه ۱۳۵۸ علی رفیعی خبرنگار کیهان از شیراز خبر داد که شیرازی‌ها برای شاه یک قفس آهنی ساخته‌اند تا هنگام محاکمه او مانند آیشمن در درون آن قرار دهند. متن این خبر به این شرح بود:

با اوج‌گیری مبارزات ضدامپریالیستی ملت ایران و در پی گروگان‌گیری در سفارت آمریکا، شیرازی‌ها که گویا بازگشت شاه مخلوع به ایران را احساس کرده‌اند، یک قفس آهنین ساختند تا شاه مخلوع را هنگام محاکمه مانند «آیشمن» در درون آن قرار دهند.

شیرازی‌ها می‌گویند: چون شاه مخلوع مدعی بود که به شیراز علاقه فراوانی دارد و حتی یک گورستان ۴۰ میلیون تومانی هم برای خود و خانواده‌اش در شیراز ساخته است، به همین دلایل باید در این شهر محاکمه شود.

شیرازی‌ها که همیشه به مهمان‌نوازی مشهور هستند، این بار نیز خود را مهیا می‌کنند تا از میهمان خون‌آشام‌شان آن‌سان که درخور اوست، پذیرایی کنند.

 

نظرات بینندگان