arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

آلودگی به کرونا در آلمان به بالاترین سطح رسید؛ ۱۹۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

دولت آلمان در حالی که می‌کوشد شاخص میزان آلودگی هفتگی در هر ۱۰۰ هزار نفر را به ۵۰ نفر برساند، این میزان در هفت روز گذشته به بیش از ۱۹۷ تن رسیده‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آلمان در حالی که می‌کوشد شاخص میزان آلودگی هفتگی در هر ۱۰۰ هزار نفر را به ۵۰ نفر برساند، این میزان در هفت روز گذشته به بیش از ۱۹۷ تن رسیده‌ است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز (سه شنبه) به نقل از موسسه روبرت کخ اعلام کرد ، میزان آلودگی ها به ویروس کرونا در روزهای منتهی به تعطیلات پایان سال در آلمان همچنان نگران کننده است. بنابراعلام این موسسه نزدیک به بیست هزار آلودگی جدید به ویروس کرونا طی یک روز در این کشور ثبت شده است.

همانطور که این موسسه صبح روز سه شنبه با استناد به اطلاعات مقامات بهداشتی اعلام کرده، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹،۵۲۸ نفر به این ویروس آلوده شده اند. همچنین تعداد مرگ های کرونا در یک روز با افزایش ۷۳۱ نفر به ۲۷۰۰۶ نفر رسیده است.

طبق آمارهای رسمی از زمان شروع همه گیری در آلمان ۱،۵۳۰،۱۸۰ مورد آلودگی ثبت شده و تعداد کسانی که بهبود یافته اند در حدود ۱،۱۳۶،۷۰۰ نفر است.

موسسه روبرت کخ همچنین در مورد بالارفتن شاخص هفت روزه میزان آلودگی به کرونا ابراز نگرانی کرد. این شاخص روز سه شنبه ۱۹۷.۶ نفر بود که نشان دهنده تعداد آلودگیهای جدید در هر نفر طی صدهزار نقر در یک هفته است. این شاخص برای اقدامات اساسی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا حائز اهمیت است. در حالی که هدف دولت آلمان کاهش میزان این شاخص به زیر ۵۰ نفر است ، این شاخص با این میزان، رکورد شکسته است.

این در حالی است که از چهارشنبه گذشته محدودیت های شدید در سراسر آلمان در حال اجرا است. بیشتر مغازه ها تعطیل هستند. مدارس و مراکز مراقبت های روزانه نیز تا حد زیادی تعطیل شدند. این اقدامات تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی ماه) در نظر گرفته شده است. دولتهای فدرال و ایالتی آلمان احتمالاً در ۵ ژانویه (۱۶ دی) در مورد چگونگی ادامه این محدودیت ها بحث خواهند کرد.

نظرات بینندگان