arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

مه غلیظ در همدان وسعت دید رانندگان را به ۲۰ متر کاهش داد

رییس پلیس راه استان همدان گفت: مه غلیظ در جاده‌های این استان وسعت دید رانندگان را به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راه استان همدان گفت: مه غلیظ در جاده‌های این استان وسعت دید رانندگان را به کمتر از ۲۰ متر کاهش داده است.

سرهنگ رضا عزیزی  اظهار داشت: هم اینک شاهد مه گرفتگی در همه مسیرهای این استان به جز شهرهای نهاوند و ملایر هستیم.

وی بیان کرد: شدت مه گرفتگی در مسیر همدان - جورقان، جاده قدیم همدان - تهران و آزاد راه همدان - ساوه بیشتر است و سرعت خودروها در این جاده ها به کمتر از ۲۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: رانندگان در شرایط مه آلودگی از سرعت و سبقت باید به جد بپرهیزند و تنها در صورت روئیت مسیر مقابل به وسعت ۲۰۰ متر مجاز به سبقت هستند.

سرهنگ عزیزی یادآوری کرد: روز گذشته یک دستگاه سواری پراید در مسیر تجرک اقدام به سبقت کرده که به صورت رخ به رخ با یک دستگاه کشنده ماک برخورد کرد و در این سانحه راننده پراید در دم جان باخت.

وی بیان کرد: شدت این سانحه به قدری زیاد بود که سواری پراید تا قسمت صندوق عقب جمع شده است همچنین اگر سرنشین دیگری به جز راننده در این خودرو حضور داشت به طور حتم جان می باخت.

 

رییس پلیس راه استان همدان از رانندگان خواست پیش از حرکت نسبت به سالم بودن سیستم فنی خودرو، صاف نبودن آج لاستیک ها، سالم بودن چراغ ها، برف پاک کن، شیشه شور و بخاری اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ عزیزی، راه، خودرو و انسان را سه ضلع تصادف دانست و گفت: برخی رانندگان به علت مشکلات روحی، جسمی و اقتصادی در حین رانندگی توجه کافی به جلو ندارند و عامل بروز سانحه رانندگی می شوند.

وی اضافه کرد: راه های استان نیز از استاندارد و امنیت کافی برخورد نبوده و از نظر دوربرگردان ها، سیستم روشنایی و خط کشی ضعیف عمل شده است در حالیکه یکی از مولفه های ایمنی جاده به ویژه هنگام بروز مه گرفتگی وجود روشنایی مناسب، خط کشی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی حاشیه جاده است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با وجود اینکه شعاع ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری شهرها باید از روشنایی کافی برخورددار باشند اما همچنان شاهد تاریک و فاقد روشنایی بودن برخی از مشیرها بوده که این موضوع گلایه رانندگان را نیز به همراه داشته است.

سرهنگ عزیزی، همچنین خودرو را از دیگر علل بروز سانحه دانست و گفت: استحکام ضعیف بدنه برخی وسایل نقلیه از جمله پراید موجب شده که در صورت بروز یک سانحه شمار جانباختگان نیز افزایش یابد.

ایرنا

نظرات بینندگان