arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

تماشا کنید: مدافعان تحریم در ایران ببینند / ایران چگونه به خاطر تحریم‌ها، در حال حذف شدن از همه معادلات انتقال انرژی و ترانزیتی منطقه است؟

تاپی، نام خط لوله گازی است که هدف آن رساندن گاز ترکمنستان به پاکستان و هند است. این خط لوله عملا تهدیدی برای خط لوله «صلح» است که قرار است گاز ایران را به پاکستان و هند برساند. با این حال پاکستان با وجود تمایل به واردات گاز ایران، اعلام کرده که به دلیل تحریم ها، این پروژه ناممکن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تاپی، نام خط لوله گازی است که هدف آن رساندن گاز ترکمنستان به پاکستان و هند است. این خط لوله عملا تهدیدی برای خط لوله «صلح» است که قرار است گاز ایران را به پاکستان و هند برساند. با این حال پاکستان با وجود تمایل به واردات گاز ایران، اعلام کرده که به دلیل تحریم ها، این پروژه ناممکن است. این فقط خط لوله صلح نیست که تحت تاثیر تحریم های ایران قرار گرفته. چند سال پیش، پس از بحران اوکراین و قطع گاز روسیه به قاره سبز، اروپا به دنبال منابع جدید انرژی می گشت. مقرون به صرفه ترین راه برای آنها، هم از نظر ذخایر گازی و هم کوتاهی مسیر، واردات گاز از ایران بود. اما اروپایی ها هم به دلیل تحریم ایران، ترجیح داده اند تا به سراغ یک پروژه دشوارتر بروند

 

گزارش ویدیویی «انتخاب» در این رابطه را ببینید:

نظرات بینندگان