arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

وزیر دفاع: ترور شهید فخری زاده استفاده سیاه از فناوری بود

وزیر دفاع، ترور شهید فخری‌زاده را استفاده سیاه از فناوری توصیف کرد و گفت: ما امکان مقابله با فناوری‌های مورد استفاده دشمن برای ترور را داریم اما از آنجا که زمان و مکان ترور را دشمن تعیین می‌کند امکان ابتکار عمل بیشتری دارد و از این ابتکارات هم به صورت یکبار مصرف استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرتیپ امیر حاتمی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره استفاده از فناوری برای ترور شهید فخری زاده گفت: فناوری‌ها عمدتا برای زندگی بهتر بشر به وجود آمده‌اند و این ترور استفاده سیاه از فناوری است.  

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: ما امکان مقابله با فناوری‌های مورد استفاده توسط دشمن برای ترور را داریم اما از آنجا که زمان و مکان ترور را دشمن تعیین می‌کند امکان ابتکار عمل بیشتری دارد و از این ابتکارات هم به صورت یکبار مصرف استفاده می‌کند و دفعات بعد به اشکال دیگری عمل می‌کند.

سرتیپ حاتمی یادآور شد: مقابله با پیشرفت علمی کشور به قدری برای دشمن مهم است که دانشمندان ما را ترور می‌کند و هدف دشمن این است که این پیام را به جوانان ما بدهد که پیشرفت در برخی حوزه‌ها که تامین کننده استقلال علمی و دفاعی کشور است را برنمی‌تابد اما هر بار که تروری اتفاق افتاده جوانان مستعدتر و با انگیزه تر بیشتری برای ادامه راه این شهیدان به ما مراجعه می‌کنند.  

وی همچنین درباره نشست امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع جلسه بررسی نقشه جامع علمی،  دفاعی و امنیتی کشور بود که به نیروهای مسلح تکلیف شده بود بخش دفاعی و امنیتی این نقشه را تهیه کنند. بخش دفاعی و امنیتی نقشه جامع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته بود که امروز با حضور اعضای شورا کلیات آن بررسی و تصویب شد.  

وزیر دفاع با بیان اینکه هدف اصلی گسترش و نهادینه کردن همکاری علمی بین حوزه دفاعی و دانشگاه‌های کشور است، بر تعاملی و دوجانبه بودن همکاری دانشگاه‌ها و حوزه دفاعی تاکید کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شدن این نقشه را پیگیری خواهد کرد.

نظرات بینندگان