arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

اثربخشی واکسن کووید ۱۹ آسترازنکا بر نوع جدید کروناویروس

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرده است که واکسن کرونای تولید شده این شرکت به احتمال خیلی زیاد در برابر نوع جدید کروناویروس اثربخش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرده است که واکسن کرونای تولید شده این شرکت به احتمال خیلی زیاد در برابر نوع جدید کروناویروس اثربخش است.

شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا اعلام کرد: واکسن کروناویروس تولیدی این شرکت از اثربخشی لازم در برابر نوع جدید کروناویروس برخوردار است و مطالعات بیشتری در مورد بررسی کامل تاثیر جهش ویروس در حال انجام است.

بنابر اعلام شرکت داروسازی آسترازنکا، واکسن تولیدی این شرکت حاوی مواد ژنتیکی پروتئین سنبله کروناویروس است و به نظر نمی رسد تغییرات کد ژنتیکی مشاهده شده در نوع جدید، باعث تغییر ساختار پروتئین سنبله شود.

شرکتهای داروسازی در تلاش هستند تا واکسن کووید-19 تولیدی خود را در برابر نوع جدید کروناویروس که از قابلیت انتقال سریع برخوردار است و در انگلیس شیوع پیدا کرده مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرده است: با واکسیناسیون، سیستم ایمنی بدن آموزش می بیند که بسیاری از بخشهای مختلف پروتئین سنبله را تشخیص دهد و بنابراین درصورتیکه بعدها در معرض ویروس قرار گیرد می تواند آن را از بین ببرد.

 به نقل از ژاپن تودی، جهش کروناویروس موسوم به B.1.1.7 ممکن است 70 درصد قدرت سرایت بیشتری داشته باشد و برای کودکان هم خطرناکتر باشد.

 ایسنا

نظرات بینندگان