arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

توییتر دنبال‌کنندگان صفحه رییس‌جمهوری آمریکا را قبل از شروع کار بایدن صفر می‌کند

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده پیش از انتقال صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا به جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور، شمار دنبال‌کنندگان آن را که هم اکنون به میلیونها نفر می‌رسد، صفر می‌کند. تیم بایدن تلاش کرده بود که این شبکه اجتماعی را از این تصمیم منصرف کند، اما شرکت توییتر گفته که تصمیم آن "روشن و صریح" است.سیاست توییتر در دوره قبلی انتقال قدرت در آمریکا البته اینگونه نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده پیش از انتقال صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا به جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور، شمار دنبال‌کنندگان آن را که هم اکنون به میلیونها نفر می‌رسد، صفر می‌کند.

تیم بایدن تلاش کرده بود که این شبکه اجتماعی را از این تصمیم منصرف کند، اما شرکت توییتر گفته که تصمیم آن "روشن و صریح" است.

سیاست توییتر در دوره قبلی انتقال قدرت در آمریکا البته اینگونه نبود.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، توییتر با درخواست دونالد ترامپ برای نگه داشتن میلیون‌ها دنبال‌کننده باراک اوباما موافقت کرد و دولت ترامپ همه دنبال کنندگان توییتری باراک اوباما را حفظ کرد.

راب فراهرتی، مدیر ارتباطات دیجیتال جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب، روز دوشنبه در توییتی نوشت: "در سال ۲۰۱۶ ، دولت ترامپ تمام دنبال کنندگان توییتری باراک اوباما را در دو حساب توییتری ریاست جمهوری آمریکا و کاخ سفید جذب کرد."

"در سال ۲۰۲۰ ، توییتر به ما اطلاع داده است که هم اکنون دولت بایدن باید از صفر شروع کند."

این تصمیم بر حساب‌های کاربری مربوط به دولت از جمله حساب رسمی همسر رئیس‌جمهوری آمریکا که فعلا در اختیار ملانی ترامپ است، تاثیر می‌گذارد. این حساب‌ها قرار است به دولت جو بایدن منتقل شود.

توییتر گفته کسانی که حساب‌های ریاست جمهوری فعلی آمریکا را دنبال می‌کنند، از بایگانی شدن مطلع می‌شوند ولی به آنها این فرصت داده و سوال می‌شود که اگر تمایل دارند به حساب جدید دولت بایدن بپیوندند.

حساب توییتری شخصی آقای بایدن هم اکنون ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دنبال کننده دارد و این تصمیم شامل آن نخواهد شد.

دونالد ترامپ از حسابهای توییتر خود؛ چه حساب شخصی و چه حساب متعلق به کاخ سفید، برای ارتباط با رای‌دهندگان استفاده کرده است.

او در مدت حضور خود در کاخ سفید بیش از ۵۰ هزار بار توییت کرده است.

با این حال ، طبق برآورد فکت بیس، وبسایتی که توییتها و تعداد دنبال کنندگان را ردیابی می‌کند، آقای ترامپ از ماه نوامبر تاکنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۹ دنبال‌کننده را در حساب شخصی خود از دست داده است.

در همین دوره زمانی، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، جو بایدن بیش از ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار دنبال‌کننده تازه جذب کرده است.

این تصمیم توییتر تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که جک دورسی، رئیس اجرایی توییتر شخصیت‌های سیاسی زیادی از جمله آقای ترامپ، آقای بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری منتخب را از فهرست افرادی که آنها را دنبال می‌کرد، حذف کرد.

ربکا لاج متخصص بازاریابی استارتاپ دیسراپتورز در مورد تصمیم توییتر گفت: "در حالی که میلیونها نفر یک حساب را دنبال می‌کنند و طرفداران دونالد کاملا متعصب هستند، این می‌تواند یک حرکت هوشمندانه از سوی توییتر باشد تا اطمینان حاصل شود که هرگونه توییت بالقوه منفی که باعث نفرت‌افکنی می‌شود، قبل از تصدی رئیس جمهوری جدید منتخب خنثی شود."

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان