arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

تجمع مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان در خیابان‌های ایروان / آمادگی پاشینیان برای استعفا

مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر در خیابان‌های پایتخت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند. ساعتی پیش پاشینیان طی پیامی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک اعلام کرد: «من آماده استعفا هستم اما فقط به خواست همه مردم. من همچنین آماده‌ام که در صورت اعتماد مردم به من، همچنان به کارم به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان ادامه دهم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر در خیابان‌های پایتخت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند و یکی از خیابان‌های مهم ایروان که کاخ نخست‌وزیری و همچنین پارلمان ارمنستان در آن واقع شده است را مسدود کردند.

به گزارش  تسنیم به نقل از ریانووستی، مخالفان نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده علیه وی در خیابان‌های ایروان کرده و با مسدود کردن خیابان معروف مارشال باقرامیان که کاخ نخست‌وزیری و پارلمان ارمنستان در آن واقع شده است، خواستار کناره‌گیری یا برکناری پاشینیان از سمت خود شدند.

ریانووستی گزارش داده است که تظاهرات کنندگان با شعار «ارمنستان بدون نیکولا» اعتراض خود به ادامه حضور نیکول پاشینیان در سمت نخست‌وزیری را ابراز داشته‌اند و در این میان نیروهای پلیس ایروان نیز با حضور در صحنه تلاش کردند که خیابان مارشال باقرامیان را بازگشایی کنند.

نیکول پاشینیان به دلیل امضای توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ با جمهوری آذربایجان که به موجب آن بخش‌هایی از قره‌باغ به جمهوری آذربایجان بازگردانده شده است، مورد خشم گروه‌هایی از مردم ارمنستان قرار گرفته و معترضان از وی می‌خواهند که هرچه زودتر از سمت خود کناره‌گیری کند.

ساعتی پیش پاشینیان طی پیامی در حساب کاربری خود در فیس‌بوک اعلام کرد: «من آماده استعفا هستم اما فقط به خواست همه مردم. من همچنین آماده‌ام که در صورت اعتماد مردم به من، همچنان به کارم به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان ادامه دهم.»

نظرات بینندگان