arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

تاکید بر ارتقای سطح همکاری‌های پلیسی ایران و ترکیه

رئیس پلیس بین الملل ناجا در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس اینترپل ترکیه بر ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح همکاری های مشترک پلیسی دو کشورتاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس بین الملل ناجا در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس اینترپل ترکیه بر ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح همکاری های مشترک پلیسی دو کشورتاکید کرد.

سردار هادی شیرزاد با "لطفی چیچک" - رئیس اینترپل ترکیه - به صورت ویدئو کنفرانس با حضور افسران رابط پلیس‌های دو کشور گفت‌و گو کردند.

شیرزاد در ابتدای دیدار ویدئو کنفرانسی، ضمن اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه اظهارکرد: روابط میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس ترکیه حسنه است و طی سال های اخیر شاهد تعاملات پلیسی مطلوبی میان دو کشور بوده ایم.

وی افزود: پلیس بین الملل ناجا با اقتدار، هوشمندی و حرفه ای گرایی به دنبال انجام مأموریت های محوله و توسعه روابط پلیسی دیپلماسی برای برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی است.

شیرزاد ادامه داد: امروز با تهدیدات و آسیب های مختلفی مواجه هستیم و یکی از راهکارهای عبور از مشکلات و معضلات، تقویت تعاملات و همکاری‌ است و در این میان جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه همکاری‌هایی در حوزه پلیسی و انتظامی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تعاملات میان دو کشور ادامه داد: برخورد با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با گروهک های تروریستی و قاچاق انسان می‌تواند محور فعالیت های مشترک دو کشور ایران و ترکیه باشد.

اینترپل آنکارا خواستار ارتقای سطح روابط پلیسی با ایران

در ادامه این گفت‌وگو رئیس اینترپل ترکیه با اشاره به مرز مشترک دو کشور خاطر نشان کرد: پلیس ترکیه نیز خواهان برخورد با متهمان بین المللی است و در این راستا آماده هرگونه همکاری با پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ضمن اشاره به ضرورت شناخت محورهای مشترک با هدف برخورد قاطعانه با متهمان بین‌المللی اظهارکرد: تقویت همکاری‌ها در راستای مبارزه با جرایم سازمان یافته می‌تواند بستری مناسب برای استرداد متهمان تحت تعقیب بین المللی هر دو کشور باشد.

نظرات بینندگان