arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

آخرین وضعیت جست و جو مفقود شدگان و انتقال اجساد از کوه های شمال تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جست و جوها برای یافتن افراد مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران ادامه دارد، گفت: این موضوع نیز باید بررسی شود که چرا در شرایط بارندگی و نامساعد جوی برخی از مجموعه ها فعال بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جست و جوها برای یافتن افراد مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران ادامه دارد، گفت: این موضوع نیز باید بررسی شود که چرا در شرایط بارندگی و نامساعد جوی برخی از مجموعه ها فعال بودند.

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جست و جو برای مفقود شدگان در پی بارش برف در ارتفاعات شمال تهران گفت: از روز گذشته تاکنون عملیات جست و جو و نجات در حال انجام است. سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ایجاد هماهنگی در میان دستگاه های امدادی این عملیات را فرماندهی و مدیریت می کند. در همین راستا نیز برابر آمارهای ما از دیروز تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به پایین منتقل شده اند.

نجار با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از کوهنوردان نیز مفقود بوده و برابر آمارهای رسمی تاکنون چهار نفر نیز جان خود را از دست داده اند، گفت: عملیات جست و جو برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد. البته میزان بارش برف بسیار زیاد است و همین موضوع عملیات جست و جو را با دشواری هایی برای هلال احمر و دیگر دستگاه ها روبرو کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد آمار هشت فوتی نیز گفت: این آمار به هیچ وجه مورد تأیید نیست و متأسفانه یکی از معضلات ما در مدیریت بحران این است که افراد و نهادهای غیرمرتبط در مورد موضوعات این چنینی اظهار نظر می کنند. در این مورد تنها مرجع رسمی از سوی هلال احمر و مدیریت بحران اعلام شده این آمار تاکنون چهار کشته است. علت قطعی فوت نیز از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود که پس از پایین آوردن اجساد و تحویل به پزشکی قانونی این فرایند انجام خواهد شد.

وی در مورد هویت مفقود شدگان و جان باختگان نیز گفت: با انتقال جان باختگان به پایین هویت قطعی آن ها اعلام خواهد شد. هویت مفقود شدگان نیز با توجه به اینکه هم چنان برخی از خانواده ها نگران بوده و تماس می گیرند باید جمع بندی شده و سپس اعلام شود.

نجار در مورد اینکه گفته می شود که برخی مجموعه ها نظیر توچال در این روز فعال بودند، گفت: یکی از گلایه هایی که وجود دارد این است که چرا شهروندان خودشان رعایت نکرده و زمانی که ما اعلام کردیم دمای هوا در ارتفاعات تهران منفی ۲۰ درجه است عده ای در شرایط برف و کولاک به کوهستان رفته اند. در مورد فعالیت این مجموعه ها نیز حتما باید این موضوع بررسی شود که آیا این مجموعه ها فعال بودند یا افراد از مسیرهای دیگر به ارتفاعات صعود کرده اند. اگر این مجموعه ها فعال بودند باید نسبت به این موضوع اقدامات قانونی لازم انجام شود.

ایسنا

نظرات بینندگان