arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

خیز اسرائیل برای حضور نظامی در جزیره سقطری در یمن

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت که اسرائیل به زودی قادر خواهد بود تا از پایگاه نظامی که امارات در جزیره سقطری در حال ساخت آن است، استفاده کند. «زپی بارئیل» تحلیلگر امور غرب آسیا به این روزنامه گفت که مسئولان اماراتی بر امور ساکنان سقطری از زمانی که شورای انتقالی جنوب در آن‌جا مستقر شده، مسلط شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت که اسرائیل به زودی قادر خواهد بود تا از پایگاه نظامی که امارات در جزیره سقطری در حال ساخت آن است، استفاده کند.

به گزارش  شفقنا، به نقل از خبرگزاری القدس، «زپی بارئیل» تحلیلگر امور غرب آسیا به این روزنامه گفت که مسئولان اماراتی بر امور ساکنان سقطری از زمانی که شورای انتقالی جنوب در آن‌جا مستقر شده، مسلط شده‌اند.

به گفته وی نیروهای اماراتی و شورای انتقالی، مانع از ورود افراد غیر بومی به داخل سقطری می‌شوند و امارات سال گذشته اعلام کرد که از یمن خارج می‌شود، اما به طور کامل این گام را برنداشت و به آموزش و حمایت مالی عناصر شورای انتقالی ادامه داد تا یمن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند و بر باب المندب در دریای سرخ و شهر عدن، مسلط شود.

پیش از این نیز رسانه‌های اسرائیلی از قصد امارات و اسرائیل برای ساخت پایگاه نظامی- اطلاعاتی در سقطری برای نظارت بر کشتی‌رانی در دریای سرخ و دریای مکران خبر داده بودند.

نظرات بینندگان