arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

مرزهای پرویزخان و خسروی از امروز بازگشایی شد

فرماندار قصر شیرین گفت: دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی که از سوی دولت عراق بسته اعلام شده بود امروز باز گشایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار قصر شیرین گفت: دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی که از سوی دولت عراق بسته اعلام شده بود امروز باز گشایی شد.

به گزارش ایلنا، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: عراق روز پنجم دی ماه به جهت اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، گذرگاه‌های ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی را به روی مسافران بست که پس از ۲۴ ساعت این تصمیم لغو شد.

وی گفت: از امروز بازهم شاهد تردد مسافران از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و ورود و خروج افراد ۲ تابعیتی (ایرانی- عراقی) از مرز خسروی هستیم.

تاتار افزود: تمامی مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد به کشور از نظر بیماری‌های ویروسی و کرونا پایش می‌شوند و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری از مرز‌های خسروی و پرویزخان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق روال گذشته ادامه دارد، ادامه داد: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

تاتار گفت: پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

نظرات بینندگان