arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

کتائب حزب الله عراق حمله به اماکن دیپلماتیک را توطئه آمریکا دانست

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق حمله به سفارت آمریکا در بغداد را ساختگی و توطئه حاکمان واشنگتن دانست و تاکید کرد که تنها آمریکا از حمله به سفارت خود در بغداد سود می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق حمله به سفارت آمریکا در بغداد را ساختگی و توطئه حاکمان واشنگتن دانست و تاکید کرد که تنها آمریکا از حمله به سفارت خود در بغداد سود می برد.
 
به گزارش ایرنا، «محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب الله عراق امروز (یکشنبه) تصریح کرد که این تنها آمریکایی ها هستند که از حملات به سمت سفارت خودشان سود می برند.
 
وی افزود: آمریکا می خواهد فشار بر گروههای مقاومت عراقی را زیاد کند؛ بویژه که آنها برای گرامیداشت اولین سالگرد ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق در حمله هوایی آمریکا به نزدیک فرودگاه بغداد، آماده می کنند.
 
محیی که با شبکه الجزیره گفت وگو می کرد، خاطرنشان ساخت: واشنگتن از تظاهرات در نزدیکی سفارت یا آنچه را  فعالیت های مردمی برای برملا کردن نقش آمریکا در عراق آماده می کنند، ترس دارد و همین نگرانی آنها را به راه انداختن این ضربات (ساختگی علیه سفارت خود) واداشت.
 
وی افزود: گروههای مقاومت وقتی آتش بس را اعلام کردند، برداشت روشنی از رویدادها داشتند و اگر تغییری در وضعیت ایجاد شود، در بیانیه ای پایان آتش بس را اعلام خواهد کرد.
 
محیی گفت: آمریکا همچنین از پاسخ ایران به ترور دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی هراس دارد؛ بویژه که همگان منتظر این پاسخ هستند.
 
وی تصریح کرد: دولت ترامپ تلاش می کند که از طریق راه انداختن فشار و بحران آفرینی، این مسیر را تحت تاثیر قرار داده و ایران و گروههای مقاومت را به یک پاسخ نسنجیده سوق دهدف اما ما از این نقشه آگاه هستیم.
 
منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، یکشنبه شب هفته گذشته شاهد حمله راکتی  بود که با واکنش سامانه‌های موشکی مستقر در این سفارتخانه روبرو شد و شلیک راکت‌ها و واکنش این سامانه، مردم بغداد را نگران و هراسان کرد.
 
گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی طی روزهای اخیر حمله به مراکز دیپلماتیک این کشور را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی را حرکت مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کرده‌اند.
نظرات بینندگان