arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

از هر هزار آمریکایی یک نفر بر اثر کرونا جان باخته است

آمریکا با سوءمدیریت دونالد ترامپ با بیش از ۱۹ میلیون مبتلا به کرونا اکنون کانون نشر این ویروس درجهان به شمار می رود، همچنین بنابر تازه ترین آمارها از هر ۱۰۰۰آمریکایی یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمریکا با سوءمدیریت دونالد ترامپ با بیش از ۱۹ میلیون مبتلا به کرونا اکنون کانون نشر این ویروس درجهان به شمار می رود، همچنین بنابر تازه ترین آمارها از هر ۱۰۰۰آمریکایی یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته است.
 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این آمار افزود: آمریکا روز شنبه (روز گذشته) به آمار بی سابقه ای مرگ و میر ابتلا به کووید-۱۹ از زمان نخستین شیوع این ویروس در اواخر ماه ژانویه گذشته(بهمن۹۸) رسید، اکنون شمار جان باختگان به حدی رسیده که  از هر هزار آمریکایی یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.
 
جمعیت ۳۳۰ میلیونی آمریکا و ۳۳۰ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا
 
سی ان ان در ادامه گزارش نوشت: درحالی که  بنابر تخمین اداره «آمار آمریکا» (Census Bureau) جمعیت آمریکا در هفته های پایانی  ماه دسامبر ۳۳۰ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بود، تا بعدازظهر روز شنبه و بنابر آمار ارائه شده از سوی دانشگاه «جان هاپکینز» ۳۳۱هزار و ۱۱۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.
 
این گزارش می افزاید: نخستین مورد فوتی بیماری کووید-۱۹ در آمریکا در ۲۹ ماه فوریه گذشته (۱۰ اسفند ۱۳۹۸)در «کرکلند» ایالت واشنگتن رخ داد.
 
سی ان ان  در ادامه گزارش داد: زمانی که سازمان جهانی بهداشت درماه مارس(اسفند۹۸) بیماری کووید-۱۹ را یک همه گیری فراگیر در جهان اعلام کرد، تا اواخر ماه مارس شمار جان باختگان آمریکایی به این ویروس به ۱۰۰۰ نفر جهش پیدا کرد.
 
به گزارش این شبکه خبری آمریکایی،  بنابر داده های دانشگاه جان هاپکینز تنها در مدت چند هفته تا چهارم ماه آوریل (۱۶ فروردین ۱۳۹۹) شمار جان باختگان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا به یکباره به ۱۰ هزار نفر رسید.
 
این رسانه خبری آمریکایی افزود: روند صعودی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درست چهار ماه پس از اعلام نخستین فوتی درخاک این کشور به روزانه ۱۰۰۰ نفر رسید و در مجموع تا ۲۳ ماه می یکصد هزار شهروند آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند.
 
این شبکه خبری آمریکایی  در ادامه نوشت: تنها چهار ماه پس از آمار ماه می که شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس به یکصدهزار نفر رسیده بود، در ۲۱ ماه سپتامبر (۳۱ شهریور ۱۳۹۹) آمار کلی جان باختگان به ۲۰۰ هزار نفر رسید.
 
 
 
سی ان ان افزود: اکنون و از ماه نوامبر(آذر) بدین سو شمار جان باختگان به ویروس کرونا سرعت یافته بطوریکه در ۱۴ دسامبر مجموع شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا ۳۰۰هزار نفر اعلام شد.
 
هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰ میلیون و ۷۰۰هزار نفر عبور کرده که ازاین تعداد بیش از یک میلیون و ۷۰۰ نفر جان باخته اند.
 
درحالی که ویروس کرونا به علت سوءمدیریت دولت ترامپ تنها در مدت کم تر از یکسال از یک جان باخته به بیش از ۳۰۰هزار جان باخته مبتلا به این ویروس رسیده است، این همه گیری اقتصاد آمریکا را در نوردیده بطوریکه به گزارش نشریه انگلیس گاردین شمار بیکاران در آمریکا در خردادماه گذشته به ۴۰ میلیون نفر رسید.
 
به گفته بسیاری از رسانه ها و کارشناسان ترامپ در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود،   امور را رها کرده و به بازی گلف می پردازد، اواخر هفته گذشته تصویب بسته کمک های مالی به مبلغ ۹۰۰میلیارد دلار را رد کرد، بسته کمک های مالی که قرار بود به افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند چکی به مبلغ ۶۰۰ دلار پرداخت شود، حال با فرا رسیدن روزهای پایانی سال ۲۰۲۰نزدیک به ۱۴ میلیون آمریکایی با کابوس از دست دادن کمک های دوران بیکاری مواجه هستند.
نظرات بینندگان