arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

ستاد کرونا: نگرانی اصلی ما در تهران مهمانی‌های خانوادگی و مشاغل گروه یک هستند

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با تاکید بر اینکه بیماری در تهران وضعیت در حال کنترلی دارد، گفت: همچنان نگرانی اصلی ما در تهران مهمانی‌های خانوادگی و مشاغل گروه یک هستند؛ چراکه در اماکن اداری و سازمان‌ها دورکاری و پروتکل‌ها در حال اجرا است و کمتر نگران آنها هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با تاکید بر اینکه بیماری در تهران وضعیت در حال کنترلی دارد، گفت: همچنان نگرانی اصلی ما در تهران مهمانی‌های خانوادگی و مشاغل گروه یک هستند؛ چراکه در اماکن اداری و سازمان‌ها دورکاری و پروتکل‌ها در حال اجرا است و کمتر نگران آنها هستیم.

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها، کاهش یافته است، گفت: البته خیلی از مریض‌هایی که بستری هستند به دلیل بیماری زمینه‌ای بوده است و لزوما بیماری فعالشان کووید۱۹ نیست اما، کماکان آلودگی در جامعه وجود دارد.

وضعیت تهران همچنان نارنجی است

اثرگذاری محدودیتهای تردد شبانه

وی با بیان اینکه وضعیت تهران هنوز نارنجی است، ادامه داد: محدودیت‌های تردد شبانه ۹ شب تا ۴ صبح بسیار موثر خواهد بود؛ زیرا بحران آنفلوآنزا هم در فصل سرد سال با ما است و این بیماری هم ارتباط مستقیمی با تضعیف سیستم ایمنی بدن دارد و می‌تواند زمینه‌ساز کرونا شود و این محدودیت‌ها به عدم ابتلا به آنفلوآنزا هم کمک می‌کند.

مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در تهران بین ۳۰ تا ۴۰ نفر

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران درباره وضعیت بیماری در استان تهران، اظهار کرد: مرگ و میر مثبت قطعی روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر است و موارد بستری در بیمارستان هم حدودا روزی ۲۵۰ نفر است.

همکاری مردم در شب یلدا

آثار برگزاری احتمالی مهمانی ها؛ یک هفته دیگر

وی با اشاره به اینکه مردم در شب یلدا به خوبی با کادر درمان همکاری کردند و مهمانی و دورهمی نرفتند، تصریح کرد: آثار برگزاری احتمالی مهمانی‌ها یک هفته دیگر در آمار مشخص خواهد شد. البته مردم به خوبی رعایت کردند و خوشبختانه انتظار موج بزرگ بیماری بعد از شب یلدا را نداریم.

توکلی در پاسخ به این سوال که کشور ما چقدر در معرض خطر جهش‌های اخیر کرونا در انگلستان و آفریقای جنوبی است؟، گفت: ما مطالعه مستند از وضعیت جهش ویروس در کشور نداریم و فرضیه‌ای مطرح می‌شود مبنی بر این که پیک اخیر بیماری در کشور که میزان آلودگی زایی را نسبت به موج‌های قبلی افزایش داد، ممکن است همین نوع جهش یافته ویروس در ایران باشد؛ البته مطالعه ثابت شده جهش در کشور انجام نشده است.

وی افزود: ویروس‌ها با شرایط محیطی، سختی هوا و... تغییر می‌کنند. دو نوع ویروس RNA و DNA داریم. ژنوم‌ ویروس‌های RNA مستعد تغییرات است و مرتبا تغییر ماهیت می‌دهند که برخی از این تغییرات به سمت افزایش بیماری است و برخی به سمت آرام شدن و اندمیک شدن بیماری می‌رود.

وی در خاتمه، تاکید کرد: همچنان نگرانی اصلی ما در تهران مهمانی‌های خانوادگی و مشاغل گروه یک هستند وگرنه در اماکن اداری و سازمان‌ها دورکاری و پروتکل‌ها در حال اجرا است و کمتر نگران آنها هستیم. خوشبختانه هیچ مشکلی در کارهای تخصصی، دارو و درمان بیماری نداریم.

نظرات بینندگان