arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

تغییرات اقلیمی عامل تشدید بلایای آب و هوایی در ۲۰۲۰

نتایج یک بررسی نشان می دهد: تغییرات اقلیمی عامل تشدید بلایای آب و هوایی در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک بررسی نشان می دهد: تغییرات اقلیمی عامل تشدید بلایای آب و هوایی در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.

 بررسیهای انجام شده حاکی از آن است که خسارت ۱۰ فاجعه آب و هوایی مخرب در جهان حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد شده که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ روند افزایشی داشته و نشان دهنده تاثیرات طولانی مدت گرم شدن کره زمین است.

همچنین وقوع این حوادث آب و هوایی مخرب و سهمگین به فوت دستکم ۳۵۰۰ نفر و آوارگی بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر دیگر منجر شده است.

از وقوع آتش سوزیهای مهیب جنگلی استرالیا در ماه ژانویه گرفته تا وقوع طوفانهای سهمگین در ماه نوامبر، در واقع هزینه واقعی بلایای آب و هوایی بسیار بالاتر بوده زیرا بیشتر این خسارات شامل بیمه نبوده است.

همچنین بر اساس بررسی سالانه سازمان غیردولتی جهانی Christian Aid با عنوان "هزینه سال ۲۰۲۰ را حساب کنید: سال تجزیه آب و هوا"، بار هزینه ها به طور نامتناسبی متوجه ملت های فقیر بوده است.

در این گزارش که با استناد به مطالعه منتشرشده در مجله لانست بوده، آمده است: فقط چهار درصد از خسارات اقتصادی ناشی از حوادث شدید آب و هوایی در کشورهای کم درآمد مشمول بیمه بوده در حالیکه این رقم در کشورهایی با اقتصادهای پردرآمد ۶۰ درصد است.

 به نقل از ژاپن تودی، حوادث شدید آب و هوایی از مدت ها پیش از شروع گرم شدن کره زمین ناشی از فعالیت بشر و بروز اختلال در سیستم آب و هوایی کره زمین، انسان ها را دچار مشکل کرده بود. اما بررسی بیش از یک قرن اطلاعات مربوط به دما و بارش در کنار چندین دهه داده ماهواره ای در مورد طوفان ها و افزایش سطح دریا تاکید دارد که دمای سطح زمین تاثیر این حوادث را تشدید می کند.

 ایسنا

نظرات بینندگان