arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

جان بولتون: انگلیس هم به اندازه آمریکا در برابر حمله سایبری روسیه آسیب‌پذیر است

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید هشدار داد، انگلیس به اندازه آمریکا در برابر یک حمله سایبری مخرب روسیه آسیب‌پذیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید هشدار داد، انگلیس به اندازه آمریکا در برابر یک حمله سایبری مخرب روسیه آسیب‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه تلگراف گفت: رخنه و نفوذ امنیتی گسترده هکرهای روسی باید زنگ خطر را در وایت‌هال (دولت انگلیس) به صدا درآورد.

وی افزود: بدون شک کاری که روسیه با آمریکا انجام داد، می‌تواند با انگلیس نیز انجام دهد. برای افرادی که شک دارند فضای سایبری یک حوزه جنگی بالقوه است، این یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.

جان بولتون نوشت: این مساله اختلاف میان واشنگتن و لندن بر سر کنار گذاشتن شرکت هوآوی از مشارکت در سیستم‌های 5جی را کوچک جلوه می‌دهد. این یک نکته مهم است.

وی افزود: غرب فورا به درک کامل اهمیت استراتژیک حمله روسیه و همچنین وسعت و استمرار واکنش لازم نیاز دارد. این پروژه‌ای برای روسای جمهور و نخست وزیران است نه انسان‌های نادان و احمق. ما پشت شما هستیم.  

این یکی از چالش‌های پیش روی دیپلمات‌ها در لندن و واشنگتن محسوب می‌شود به ویژه با روابطی که پس از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان بود.

بولتون گفت: چالش فوری مذاکره درباره یک توافق تجاری است؛ مساله‌ای که علی‌رغم لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری امریکا، پیشرفت اندکی در آن حاصل شده است. نگرانی‌هایی وجود دارد دال بر اینکه دولت بایدن یک توافق تجاری دوجانبه با انگلیس را اولویت نداند. دیپلمات‌های انگلیس باید بر اهمیت روابط اقتصادی نزدیک با آمریکا و همچنین حفظ یک جبهه متحد در برابر رژیم قدرتمند چین تاکید کنند.

بولتون اظهار داشت: موضوعات تجاری به ندرت توجه شدید واشنگتن را به خود جلب می‌کنند اما چنین تمرکزی در اینجا برای حفظ روند مذاکرات ضروری است. بریگزیت باعث شده تا انگلیس به عنوان یک کشور کاملا مستقل عمل کند. اما همچنان کارهای زیادی باید انجام شود.

نظرات بینندگان