arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

چند راهکار برای جلوگیری از غمگینی و بی‌حوصلگی در همه گیری کرونا

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیام هایی آموزشی را به منظور جلوگیری از بروز «غمگینی و بی‌حوصلگی در همه گیری ویروس کرونا» منتشر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیام هایی آموزشی را به منظور جلوگیری از بروز «غمگینی و بی‌حوصلگی در همه گیری ویروس کرونا» منتشر کرد.

 معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیام های آموزشی را به منظور جلوگیری از بروز «غمگینی و بی‌حوصلگی در همه گیری ویروس کرونا» منتشر کرد.

با شیوع ویروس کرونا تجربه اضطراب و نگرانی طبیعی بوده و از طرفی در قرنطینه خانگی ماندن ممکن است باعث غمگینی، بی حوصلگی و ترس شود؛ در همین راستا با انجام برخی امور به راحتی می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

معاونت بهداشت توصیه کرده است در دوران کرونا، در مورد احساس و نگرانی‌های خود با دوستان و خانواده صحبت کنید و از طریق تماس تلفنی و تصویری با عزیزانتان در ارتباط باشید.

در دوران شیوع این بیماری بهتر است انجام فعالیت‌های هرچند کوچک در منزل را فراموش نکنید؛ خود را سرگرم کرده و به فعالیت‌هایی مانند کتاب خواندن، فیلم دیدن و بازی که قبلا برایتان لذت بخش بوده بپردازید.

همچنین در ادامه این متن آموزشی ضمن تاکید بر اینکه ورزش در منزل و یا قدم زدن در مکانی خلوت را در این دوران هرگز پشت گوش نیندازید، عنوان شده نظم زندگی خود را مثل ساعت خواب و وعده های غذایی در ساعات مشخص، حفظ کنید.

بهتر است برنامه ریزی برای داشتن فعالیت بدنی روزانه را فراموش نکرده و برای یک روز یا یک هفته، هدف‌های کوچک برای خود تعیین کنید تا برای انجام آنها انگیزه داشته باشید.

بر اساس این توصیه ها هرگز به این موضوع که در آینده چه اتقافی رخ خواهد داد، فکر نکنید؛ روی «اکنون» و «اینجا» تمرکز کنید؛ روش‌های آرام‌سازی عضلانی را یاد بگیرید و به کار ببرید.

فراموش نکنید که همه گیری ویروس کرونا، دوره ای کوتاه و گذرا است. بنابراین هرگز از الکل، سیگار، مواد مخدر و محرک برای مقابله با احساس و افکار منفی استفاده نکنید.

در صورت داشتن نشانه های آزاردهنده نظیر افکار منفی علیرغم به‌ کارگیری روش های خود مراقبتی، با پزشک، روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید و بدون تجویز پزشک برای مقابله با احساس و افکار منفی از دارو استفاده نکنید.

 ایسنا

نظرات بینندگان