arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

زیر ۵۰ سال بیشترین ابتلا بالای ۶۰ سال بالاترین مرگ

به استناد گزارش‌های آماری، هیچ یک از افراد جامعه در برابر کروناویروس مصون نیست، اما برخی از افراد با توجه به میزان مواجهه با شرایط سخت یا مشکلات و بیماری‌های جسمی، حساس‌تر هستند، به همین دلیل بیشتر مبتلایان به کووید۱۹ مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال یعنی گروه فعال جامعه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به استناد گزارش‌های آماری، هیچ یک از افراد جامعه در برابر کروناویروس مصون نیست، اما برخی از افراد با توجه به میزان مواجهه با شرایط سخت یا مشکلات و بیماری‌های جسمی، حساس‌تر هستند، به همین دلیل بیشتر مبتلایان به کووید۱۹ مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال یعنی گروه فعال جامعه است.

براساس گزارش‌های آماری اعلام و منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حدود ۸۲ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس را افراد زیر ۵۰ سال تشکیل می‌دهند، اما بیشترین موارد فوت براثر این بیماری یا عوارض آن، در گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال ثبت شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۸ دی در جمع خبرنگاران، ضمن تایید این آمار، گفت: میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس، ۴۳ سال است که نسبت به موج اول این بیماری، کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه، بیشتر قربانیان بیماری کووید۱۹ در فارس، مانند میانگین کشوری مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان است، گفت: براساس تحلیل‌های آماری، میانگین سنی قربانیان کرونا در استان فارس ۶۹ سال تعیین شده که نسبت به موج اول بیماری، افزایش داشته است.

همتی با بیان اینکه بالغ بر ۸۲ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فارس، مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: استان فارس حدود ۱۳ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹ کشور را به خود اختصاص داده است.

۱۳ درصد مبتلایان و ۵ درصد فوت شدگان فارسی بوده‌اند

او با یادآوری اینکه میزان تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس نسبت به سایر استان‌ها، بیشتر بوده است، گفت: با وجودیکه ۱۳ درصد مبتلایان تشخیص داده شده، مربوط به فارس بوده، اما خوشبختانه تنها ۵ درصد کل قربانیان کرونا مربوط به استان فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اضافه کرد که ۹.۵ درصد از کل قربانیان بیماری کرونا در استان فارس مربوط به افراد گروه سنی زیر ۵۰ ساله‌ها بوده است.

همتی همچنین گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۵۴۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ مورد از این تست‌ها مثبت بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از کل بیماران مبتلا به کرونا در فارس، بالغ بر ۱۵۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند، گفت: هم اکنون ۴۴۱ بیمار که آزمایش آنها مثبت شده است در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۵۱ نفر از آنان به دلیل شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

نزدیک شدن شمار قربانیان به عدد ۳۰۰۰ نفر

همتی با بیان اینکه شوربختانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، از اینکه آمار فوتی‌ها نیز همانند شمار موارد ابتلا و بستری، روندی کاهشی داشته است، ابراز خرسندی و اضافه کرد: با اضافه شدن موارد فوتی جدید، جمع کل قربانیان کرونا در فارس به ۲۹۹۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هنوز وضعیت شیوع بیماری کرونا را نمی‌توانیم پایدار تلقی کنیم، از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات در کاهش زمینه های ابتلا به این بیماری سهیم شوند.

ایسنا

نظرات بینندگان