arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ دی ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفت وگوی تلفنی وزیرخارجه قطر با ظریف / الجزیره: محمد بن عبدالرحمن ال ثانی قبل از این گفت وگو تماسی از سوی پومپئو داشته
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۱:۳۰

شبکه الجزیره اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن ال ثانی، وزیر خارجه قطر در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف ،وزیر خارجه کشورمان گفت وگو کرده است. این شبکه قطری اعلام کرد که وزیر خارجه قطر، قبل از گفت وگو با ظریف تماسی از سوی مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود داشته است.

واکنش عباس عبدی به اظهارات جهانپور درباره واکسن ایرانی کرونا: لطفا از بازی با جان مردم دست بردارید
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۱:۲۹

عباس عبدی تحلیل‌گر سیاسی در توییتی به این گفته کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو که «تولید نهایی این واکسن به تایید سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیازی ندارد. هر وقت قرار شد تولید برای صادرات داشته باشیم باید برای اخذ مجوزهای بین‌المللی اقدام کنیم.» واکنش نشان داد نوشت: «آیا این واکسن شرایط آن را دارد که در زمان صادرات، مجوز سازمان بهداشت جهانی را بگیرد یا نه؟ اگر دارد همین الان بگیرید. اگر ندارد لطفا از بازی کردن با جان مردم دست بردارید.»

شبستری: نظر اعضای مجمع درباره FATF تغییر نکرده
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۱:۲۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر اعضای مجمع در خصوص لوایح FATF گفت: قبلاً نظر خود را اعلام کرده و گفته ام که نظر من عوض نمی‌شود، فکر نمی‌کنم نظر آقایان دیگر هم در این زمینه عوض شده باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معایب لوایح FATF از محاسنش بیشتر است و در مورد اشکالاتی هم که وجود داشت، بارها گفته شده و همه شنیده اند. اما اینکه این لوایح چه سرنوشتی خواهند داشت را نمی‌توانم پیش گویی کنم.

وزیر اطلاعات احمدی نژاد: عامل ترور شهید فخری زاده ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از ایران خارج شده
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۶

مصلحی: در خصوص شهادت شهید فخری زاده عامل ترور وابسته به اسرائیل عملیات ترور را طراحی می‌کند و ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج می‌شود. ترور شهید فخری زاده برخی فقط نقاط ضعف موضوع را دیدند اما باید ببینیم که چرا دشمن به دنبال ترور فخری زاده‌ها و سلیمانی‌ها است و این دلیلی جز قدرتمندی انقلاب اسلامی ندارد.

ویلموتس فدراسیون فوتبال را خانه خراب کرد/ حکم مزایده به دیوار ساختمان چسبانده شد
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۵

با عدم توانایی فدراسیون فوتبال در پرداخت بدهی شرکت شستا، این هلدینگ اقدام به دریافت حکم حقوقی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال کرد.

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۵

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

سخنگوی دولت: اختلال در GPS با حادثه برای کوهنوردان ارتباط نداشته / شرایط بد جوی عامل حادثه بوده
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۴

سخنگوی دولت در پی جانباختن جمعی از کوهنوردان کشور در ارتفاعات شمال تهران وتکنش نشان داد و اعلام کرد رییس جمهور در خصوص این حادثه، دستور پیگیری دادند و مقرر شد ستاد پیشگیری توسط فدراسیون کوهنوردی و زیرنظر ستاد بحران استان تهران فعال شود.

قطع ۲ هزار درخت پارک ملی کرخه برای جلوگیری از وقوع سیل!
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۴

۲ هزار درخت در پارک ملی کرخه برای ایجاد سیل‌بند قطع شد. برای تکمیل این طرح ۳ هزار درخت دیگر منطقه حفاظت‌شده کرخه نیز قرار است قطع شود. در مجموع ۵ هزار درخت قطع شود تا یک سیل‌بند ماسه‌ای با استفاده از رمل‌های غرب کرخه ساخته شود.

سردار نقدی: در سال ۸۸ از همه نماد‌های انقلاب استفاده کردند تا در انقلاب اسلامی شبهه ایجاد کنند / یا شعار الله اکبر سر می‌دادند یا تلاش کردند با نام امام خمینی، امام حاضر را تضعیف کنند
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۳

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کسی است که بیشترین نزدیکی به اندیشه امام خمینی را داشته است یادآورشد: رهبری، انقلاب را بدون عقب نشینی از مسیر امام( ره) ادامه دادند.

سردار باقرزاده: بدن سردار سلیمانی پنج تکه شده بود / رهبری مطلب جدیدی را فرمودند که سابقه نداشته
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۲

سردار باقرزاده می گوید: آقا فرمودند «شما به زحمت افتادید اینها شهید معرکه بودند» یعنی غسل و کفن نداشتند در حقیقت این همه بحثی که ما کردیم، دیدیم با یک فتوای فقهی یکدفعه فضا عوض شد و این شهیدان به حکم «لایغسل و لایکفن» نیازی به غسل و کفن نداشتند.

علی مطهری: اظهاراتم در مورد «ابراهیم یزدی»٬ «نهم دی» و «موضوع حصر» را دلیل ردصلاحیت اعلام کردند/ گفتند، نظرم خلاف نظر رهبری است
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۲

نایب رئیس مجلس دهم در واکنش به سخنان سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌اش تاکید کرد که این مطالب درست نیست و پیش‌تر نیز به آنها پاسخ داده است.

احمد خاتمی: آفرین بر وزیر بهداشت که از خدمات بسیجیان می‌گوید
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۱

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آفرین بر بسیج و آفرین بر وزیر بهداشت که از خدمات بسیجیان می‌گوید افزود: واکسن ایرانی در راه است و چشممان روشن است که واکسن ایرانی کرونا را به جهان صادر کنیم.

وزارت بهداشت: هنوز اولویت‌ها برای تزریق واکسن کرونا مشخص نیست / ضرورتی ندارد که ۱۰۰ درصد افراد جامعه واکسن بزنند
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۱

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن کرونا از طریق شبکه بهداشتی توزیع و تزریق می‌شود در عین حال تاکید کرد: بر اساس اولویت‌ها واکسن تزریق می‌شود و ایمنی گروهی در جامعه به وجود می‌آید بنابراین؛ ضرورتی ندارد که ۱۰۰ درصد افراد جامعه واکسن تزریق کنند.

آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا از امروز
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۹:۴۲

سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید محققان ایرانی با تزریق واکسن بر روی چند داوطلب امروز سه‌شنبه ۹ دی ۹۹ آغاز می‌شود.

نظرات بینندگان