arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

آلودگی هوای پایتخت برای سومین روز پیاپی

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۹ دی ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۹ دی ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه امروز (۹ دی ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش تردد خودروها است.

طی روز نیز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد بنابراین انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ترافیک و تداوم شرایط پایدار و آرام جوی، تجمع ذرات معلق باعث کاهش کیفیت هوای پایتخت شود و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۱۰ دی ماه) با آغاز تردد خودروها و سکون جو، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دورازانتظار نخواهد بود.

طی روز با استمرار وارونگی جوی، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۰ دی ماه) پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۴۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۵ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظرات بینندگان