arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۹

سناتور آمریکایی: حملات سایبری علیه واشنگتن احتمالا پیش از بهار گذشته آغاز شده

سناتور دموکرات ویرجنیا که در سمت نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا فعال است، گفت احتمال می‌رود حملات سایبری بی‌سابقه علیه آژانس‌های دولتی آمریکا که اخیراً گزارش شد، زودتر از بهار گذشته شروع شده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک سناتور آمریکایی درگیر با امور امنیت سایبری روز چهارشنبه گفت حمله سایبری بی‌سابقه علیه آژانس‌های دولتی آمریکا که در ماه جاری میلادی گزارش شد، ممکن است زودتر از بهار گذشته که تصور می‌شد زمان آغازش بوده، شروع شده باشد.

به گزارش رویترز، محققان آمریکایی در ابتدا تصور می‌کردند حملات علیه نهادهای دولتی از جمله رخنه به وزارت خزانه‌داری، خارجه، بازرگانی و انرژی ایالات متحده و بخش خصوصی در ماه‌های مارس یا آوریل آغاز شد.

سناتور دموکرات «مارک وارنر» از ویرجنیا که به عنوان نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت شاید رخنه اولیه زودتر شروع شده باشد.

وی افزود تحقیقات گسترده درباره حمله هکری فعال است اما تاکنون دولت آمریکا به شواهدی که بتوان بر اساس آن نتیجه گرفت اسرار طبقه‌بندی شده دولتی توسط هکرها به خطر افتاده در دست ندارد.

او در ادامه گفت شکاف میان آمریکا و قوانین بین‌المللی ردیابی و متوقف کردن هک‌ها را دشوار می‌کند و ایالات متحده و متحدانش باید برای تشدید کنترل‌ها اقدام کنند.

وارنر گفت: ما هنوز هیچ گزارش اجباری برای بخش خصوصی یا بخش دولتی در خصوص وقایع هکری بزرگ نداریم. مدت زمانی که صرف ارزیابی (آخرین) حمله می‌شود، بیشتر از آن چیزی است که ما می‌خواهیم صرف کنیم.

این سناتور آمریکایی گفت: فقدان قوانین و سیاست‌های ایالات متحده برای مقابله با چنین هک‌های بزرگی محصول عدم سیاست است که به دوران قبل از ترامپ بازمی‌گردد. در دولت باراک اوباما افراد هم در بخش دولتی و هم خصوصی به شدت با بحث درباره افزایش کنترل‌های قانونی بر فضای سایبری مخالفت کردند.

وی در ادامه در اشاره به اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به روسیه درباره حملات اخیر سایبری علیه نهادهای دولتی آمریکا و اظهارنظر رئیس‌جمهور این کشور درباره مقصر دانستن چین در تضاد با سایرین، گفت: کاخ سفید به وضوح تمایلی به مواخذه مکرر روسیه نداشته، فکر نمی‌کنم مشکلِ جامعه اطلاعاتی باشد، فکر می‌کنم مشکل کاخ سفید است.

مشکل جدیدی که در روزهای اخیر و پایانی ریاست‌جمهوری یک دوره‌ای ترامپ دامن‌گیر دولت آمریکا شده حملات زنجیره‌ای سایبری علیه مراکز مهم دولتی است که زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورده است.

نفوذ هکرها به نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی به قدری جدی بوده که هنوز تخمین درستی از گستردگی، شدت، پیچیدگی و میزان خسارات وارد شده در نتیجه آن قابل شناسایی و ارزیابی نیست و نهادهایی را مثل وزارت امنیت داخلی آمریکا درگیر کرده که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و گزارش چنین رخدادهایی هستند.

یک مقام دولت ترامپ حملات سایبری اخیر به نهادهای دولتی را به چاهی تشبیه کرده که عمق آن مشخص نیست و نکته عجیب این است که حملات دست‌کم از ماه‌ها گذشته شروع شده‌اند و در تمام دوران انتخابات آمریکا ادامه داشته‌اند اما تا روزهای اخیر اعلام نشدند.

کارشناسان آمریکایی این حملات را «بدترین» نوع از نفوذ هکرها به شبکه‌های ایالات متحده در تاریخ این کشور توصیف کرده‌اند. اما مقامات مختلف آمریکایی تاکنون درباره اینکه چه نهادهایی مورد حمله قرار گرفته‌اند جزئیات دقیقی منتشر نکرده و قربانیان بخش خصوصی هم که تصور می‌شود تعدادشان کم نباشد، پا پیش نگذاشته‌اند. با این حال، آنچه تاکنون قطعی به نظر می‌رسد گستردگی و پیچیدگی این حملات است که احتمال تداوم آن هم وجود دارد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان