arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

مصرف قهوه با فشار خون بالا امکان پذیر است؟

برخی از افراد ادعا می‌کنند که بدون نوشیدن فنجان قهوه صبحگاهی خود نمی‌توانند تمرکز روزانه خود را به دست بیاورند، این افراد معتقدند باید به طور مرتب قهوه مصرف کنند، با این وجود برخی از پژوهش‌ها نگرانی‌هایی را در رابطه با مصرف قهوه و فشار خون بالا مطرح می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


برخی از افراد ادعا می‌کنند که بدون نوشیدن فنجان قهوه صبحگاهی خود نمی‌توانند تمرکز روزانه خود را به دست بیاورند، این افراد معتقدند باید به طور مرتب قهوه مصرف کنند، با این وجود برخی از پژوهش‌ها نگرانی‌هایی را در رابطه با مصرف قهوه و فشار خون بالا مطرح می‌کنند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، دکتر باربارا جورج، مدیر مرکز پزشکی سلامت قلب و عروق در بیمارستان لانگ آیلند در نیویورک، می‌گوید: «اگرچه نوشیدن قهوه فوایدی دارد، اما تحقیقات در مورد مصرف قهوه و فشار خون متناقض و بی نتیجه است.»


وقتی نوبت به فشار خون می‌رسد، دانستن اعداد و ارقام مهم است. فشار خون سیستولیک، بیشترین میزان فشار خون را در هنگام ضربان قلب بر دیواره شریان‌ها اندازه گیری می‌کند. فشار خون دیاستولیک پایین، فشار را در هنگام استراحت قلب اندازه گیری می‌کند. بنابر گزارش وزارت بهداشت کانادا، نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه سیاه ساده، بسته به وزن بدن شما ضرری ندارد و قهوه حتی برخی از مزایای بالقوه شگفت آور سلامتی را به همراه دارد، از جمله تمرکز بهتر، کاهش التهاب و کاهش خطر افسردگی.

مصرف قهوه

با همه این اطلاعات مثبت، وقتی صحبت از مصرف قهوه در کنار عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا می‌شود، اطلاعات متفاوت است. به گفته دکتر جورج، کافئین، ماده اصلی قهوه، رگ‌های خونی را منقبض کرده و فشار خون را بالا می‌برد. وی می‌گوید: «مطالعات اخیر نشان داده است که انواع قهوه‌ها می‌توانند فشار خون را اندکی افزایش دهند، اما در موقتی هستند. مواد دیگری در قهوه وجود دارد که آنتی اکسیدان نامیده می‌شوند و تأثیر محافظتی بر رگ‌های خونی دارند. در حقیقت، مطالعه‌ای که در ژورنال ۲۰۱۳ آنتی اکسیدان‌ها منتشر شد، مشخص شد که قهوه دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای است.»

به گفته دکتر جورج، عوارض جانبی طولانی مدت نوشیدن قهوه بر فشار خون به این بستگی دارد که شما یک قهوه خور حرفه‌ای هستید یا گاه به گاه قهوه مصرف می‌کنید، طبق مطالعات دکتر جورج، نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز برای افرادی که فشار خون بالا دارند، بی خطر است، اما مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد، نشان داد که افرادی که بیش از شش فنجان قهوه در روز می‌نوشند، در مقایسه با افراد که کمتر قهوه می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.


بنابراین، محدود کردن کافئین به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم (میلی گرم) یا حدود سه فنجان قهوه در روز می‌تواند از رسیدن فشار خون به سطح بحرانی جلوگیری کند. توصیه‌های دقیق‌تر مصرف قهوه نیز به عوامل فردی زیادی بستگی دارد. این موارد شامل استعداد‌های احتمالی ژنتیکی، تداخلات دارویی یا ضربان قلب نامنظم مانند فیبریلاسیون دهلیزی است.

نظرات بینندگان