arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

سامسونگ نمایشگر‌های اصلی نسل بعدی آیفون را تامین می‌کند

به گزارش The Elec، سامسونگ منبع انحصاری نمایشگر‌های LTPO OLED برای نسل آینده آیفون ۱۳ خواهد بود. این پنل‌ها در دو مدل پرو استفاده خواهند شد و با سرعت ۱۲۰ هرتز کار خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش The Elec، سامسونگ منبع انحصاری نمایشگر‌های LTPO OLED برای نسل آینده آیفون ۱۳ خواهد بود. این پنل‌ها در دو مدل پرو استفاده خواهند شد و با سرعت ۱۲۰ هرتز کار خواهند کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پنل‌های LTPO نسبت به نمونه‌های LTPS خود از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند. یک مزیت اصلی این است که آن‌ها می‌توانند بدون سخت افزار اضافی از نرخ تازه سازی تطبیقی برخوردار باشند. آیفون ۱۳ با استفاده از پنل‌های LTPS قدیمی ادامه خواهد داد، که احتمالاً به این معنی است که آن‌ها تا یک سال دیگر ۶۰ هرتزی باقی می‌مانند.

این امر در سال ۲۰۲۲ تغییر خواهد کرد، زیرا گفته می‌شود که اپل قصد دارد تنها از LTPO OLED برای هر چهار مدل آیفون ۱۴ استفاده کند. در آن زمان، این شرکت باید بتواند از LG Display به عنوان منبع دوم پنل استفاده کند تا وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد.

سامسونگ

اما در حال حاضر فقط سامسونگ ظرفیت کافی برای تأمین سهمیه‌های امسال اپل را دارد. این شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید ماهانه ۶۰ هزار پنل در خط A۳ خود است. برای مقایسه، خط E۶ ال جی می‌تواند فقط ۵ هزار پنل در ماه ارائه دهد، اگرچه قصد دارد قبل از پایان سال جاری این تعداد را به ۲۵ هزار پنل افزایش دهد.

تولید پنل‌های LTPO زمان بیشتری می‌برد، زیرا این فناوری نیاز به افزودن یک لایه مخصوص دارد که این امر تولید آن‌ها را سختتر و گرانتر نیز می‌کند و البته گفته می‌شود صرفه جویی در مصرف برق ۵-۱۵ ٪ ارزش آن را دارد. گرچه هرگز به طور رسمی تأیید نشد، اما ادعا می‌شود که اپل می‌خواست ۵G و ۱۲۰ هرتز را در نسل آیفون ۱۲ گنجانده باشد، اما بودجه برق تنها برای یک مورد بود و با اتصال نسل بعدی نیز همراه بود و LTPO اجازه می‌دهد تا نمایشگر با سرعت ۱۲۰ هرتز بدون از بین رفتن باتری کار کند.

LTPO توسط اپل توسعه داده شد و برای اولین بار در ساعت‌های سری ۴ استفاده شد (که می‌تواند نمایشگر آن را به میزان ۱ هرتز کاهش دهد تا باتری شما را ذخیره کند) گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ اولین تلفنی بود که از پنل LTPO استفاده می‌کند و شایعات حاکی از آن است که سری S۲۱ آینده نیز از این فناوری استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان