arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

بغداد: تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی غیرقابل قبول است

وزارت خارجه عراق با ابراز تعجب از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی، این اقدام را غیرقابل پذیرش دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه عراق امروز (شنبه - 9 ژانویه) از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در فهرست تحریم‌ها ابراز تعجب کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی تعجب و تاکید می‌کنیم که چنین تصمیمی غافلگیرکننده و غیرقابل قبول است و ما با عنایت تمام،کلیه تصمیمات وزارت خزانه‌داری آمریکا در حق عراقی‌ها را با دولت کنونی و جدید در واشنگتن پیگیری و برای رفع عواقب آن تلاش خواهیم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته، در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این اقدام واشنگتن با محکومیت گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی عراق همراه شد. اما تا به این لحظه بغداد به صورت رسمی واکنشی نشان نداده بود و اکنون وزارت خارجه عراق نیز از این تصمیم واشنگتن علیه یک مقام رسمی دستگاه امنیتی این کشور ابراز شگفتی کرد.

این تحریم‌ها علیه الفیاض در حالی اعمال می‌شود که وی چندی پیش درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره سازمان الحشد الشعبی هشدار داده بود.

وی در سخنانی گفته بود: «الحشد الشعبی برخاسته از ملت عراق است و برای همیشه وفادار به ملت عراق و صاحبان خواسته‌های برحق آنها خواهد ماند. الحشد الشعبی ابزار سرکوبگری یا ابزاری در دست یک ظالم یا فاسد نیست؛ بلکه ابزار گسترش آرامش و ثبات در کشور است.»

منبع: فارس

نظرات بینندگان