arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۹

مزایا و معایب مصرف کنسرو ماهی تن

کنسرو ماهی تن حتی قبل از شروع به بررسی برچسب تغذیه‌ای آن فواید بی شماری دارد. این کنسرو را می‌توان در انواع و اقسام غذاها، ساندویچ‌ها و خوراک‌ها مورد استفاده قرار داد، اما هر خوراکی می‌تواند در کنار مزایای خود، معایبی نیز داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنسرو ماهی تن حتی قبل از شروع به بررسی برچسب تغذیه‌ای آن فواید بی شماری دارد. این کنسرو را می‌توان در انواع و اقسام غذاها، ساندویچ‌ها و خوراک‌ها مورد استفاده قرار داد، اما هر خوراکی می‌تواند در کنار مزایای خود، معایبی نیز داشته باشد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، استفاده از ماهی تن در رژیم غذایی به دلیل همه تأثیرات مثبتی که روی بدن شما می‌گذارد، می‌تواند یک افزودنی عالی باشد، ولی به شرط آن که در مصرف این خوراکی زیاده روی نکنید. در ادامه به بررسی برخی مزایا و معایب این نوع خوراکی می‌پردازیم:

 کنسرو ماهی تن
پروتئین دریافتی بدن را افزایش می‌دهد

افزودن پروتئین به رژیم غذایی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، زیرا باعث می‌شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و در نهایت کالری کمتری مصرف کنید. کنسرو ماهی تن این کار را انجام می‌دهد. با توجه به این واقعیت که شما باید ۰.۳۶ گرم پروتئین در هر پوند از وزن بدن خود مصرف کنید، فقط یک قوطی ماهی تن می‌تواند نیاز روزانه شما را کاملا براورده کند؛ بنابراین ماهی تن یک منبع مناسب برای دریافت پروتئین محسوب می‌شود.

سلامت مغز

افزایش سلامت مغز و چشم

به لطف اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در کنسرو ماهی تن، فقط با خوردن ساندویچ تن ماهی در وعده نهار، عملکرد مغز و چشم خود را تقویت خواهید کرد DHA که یک اسید چرب امگا ۳، شناخته شده است، دارای خواص زیادی برای بهبود حافظه است. علاوه بر این، این اثر همچنین باعث کاهش التهاب و از بین بردن علائم خشکی چشم می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال دلیلی برای شروع خرید کنسرو ماهی تن بودید، اکنون دو مورد مهم دارید.

نفخ

افزایش نفخ

درست است که تن ماهی خواص متعددی دارد، اما یکی از عناصر موجود در تمام کنسرو‌های تن ماهی سدیم است که در مقادیر زیاد منجر به نفخ شکم می‌شود، اگرچه سدیم برای تنظیم مایعات بدن ضروری است، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به نفخ شکم شود؛ بنابراین، مهم است که از مقدار کنسرو ماهی تن که هر روز می‌خورید آگاه باشید تا در حد استاندارد سدیم باقی بماند.

افزایش وزن

افزایش وزن

ماهی تنی که در روغن غوطه ور شده است، می‌تواند دارای کالری و چربی بالایی باشد که این دو موضوع نیز به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، بنابراین اگر می‌خواهید کالری و چربی کمتری دریافت کنید، باید به دنبال ماهی تن کم روغن باشید، مصرف خود را کاهش دهید یا حتی الامکان ماهی را بدون روغن آن مصرف کنید.

غذا

خطر مسمومیت با جیوه

کنسرو ماهی تن به طور قابل توجهی جیوه کمتری نسبت به ماهی تازه دارد، به این معنی که شما می‌توانید آن را به طور منظم تری بخورید. به عنوان یک نوروتوکسین، جیوه چیزی است که باید در صورت امکان از آن اجتناب شود. البته مصرف ماهی تن در حد اعتدال می‌تواند برای بزرگسالان مفید باشد، اما زیاده روی در مصرف این خوراکی شما را در معرض خطر مسمومیت قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان