arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

جهانپور: ۷۲ درصد مردم در نظرسنجی گفته اند واکسن کرونای ایرانی را تزریق می‌کنند / ۴۰ درصد هم به واکسن‌های خارجی اعتماد ندارند

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در صفحه توییتر خود نوشت: نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان درباره واکسن کرونا نشان داد که ۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد. همچنین ۶۰ درصد مردم امید زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند و ۴۰ درصد به واکسن‌های خارجی اعتمادی ندارند. ۵۳ درصد هم گفته‌اند اگر وزارت بهداشت واکسنی خارجی را تایید کند آن را تزریق می کنند.

جهانپور پیش از این به ایرنا گفته بود: مسیر تولید واکسن کرونا در داخل دنبال می شود. اقدام برای تولید واکسن کرونا در داخل از ابتدا توسط ۱۶ شرکت ایرانی شروع شده بود و تا این لحظه ۱۲ تقاضا و اعلام آمادگی برای تولید واکسن کرونا در ایران به سازمان غذا و دارو وصول شده و از این تعداد هشت شرکت پرونده فعال دارند و از این هشت شرکت یک مورد وارد فاز کارآزمایی بالینی انسانی شده، دو شرکت دیگر نیز به زودی وارد فاز مطالعه بالینی انسانی می شوند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز اعلام کرده، واکسن ایرانی کرونا احتمالا تیر ۱۴۰۰ به مرحله تولید و بهره برداری می رسد.

نظرات بینندگان