arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

اعتراف بزرگ جلیلی: خروج امریکا از برجام ۸۰۲ تحریم را برگرداند و ۷۵۱ تحریم جدید علیه ایران وضع شد!

سعید جلیلی در مصاحبه‌ای که با سایت رهبر انقلاب داشته گفته است: «اگر رئیس جمهور جدید آمریکا -بدون لغو همه‌ی تحریم‌ها- امروز بگوید من به برجام برمی‌گردم و همه‌ تعهدات برجام را هم انجام می‌دهم، این یعنی اینکه میخواهد بگوید اگر میخواهید همه‌ ۷۵۱ تحریم بعد از خروج ترامپ از برجام حل بشود، بیایید بنشینید برای تک تک اینها گفتگو کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتراف بزرگ جلیلی: خروج امریکا از برجام ۸۰۲ تحریم را برگرداند و ۷۵۱ تحریم جدید علیه ایران وضع شد!

امتداد: سعید جلیلی در مصاحبه‌ای که با سایت رهبر انقلاب داشته گفته است: «اگر رئیس جمهور جدید آمریکا -بدون لغو همه‌ی تحریم‌ها- امروز بگوید من به برجام برمی‌گردم و همه‌ تعهدات برجام را هم انجام می‌دهم، این یعنی اینکه میخواهد بگوید اگر میخواهید همه‌ ۷۵۱ تحریم بعد از خروج ترامپ از برجام حل بشود، بیایید بنشینید برای تک تک اینها گفتگو کنیم.»

او در بخش دیگری از این مصاحبه گفته امریکا ۸۰۲ تحریمی که طبق برجام باید لغو می‌شد را برگرداند و این عدد را جدا از تحریم‌هایی می‌داند که ترامپ وضع کرده است!

فرض کنیم صحبت‌های این مذاکره کننده پیشین ایران درست باشد. حتی با این فرض ایشان باید توضیح دهد چرا او و همقطارانش علیه این برجامی که اولا ۸۰۲ تحریم را لغو کرده بود و دوما از ۷۵۱ تحریم جدید هم جلوگیری کرده بود هرچه از دستشان بر می‌آمد انجام دادند؟

جلیلی به وضوح از عبارت «بازگرداندن» برای تحریم‌های پیشا برجام حرف می‌زند. پس این فرض را پذیرفته که آن تحریم‌ها لغو شده بود.

حالا باید این سوال را پرسید که چرا همفکران او مدام در روزنامه‌هایشان ملتمسانه از ترامپ می‌خواستند تا ما را از شر برجام نجات دهد؟

کافی است دوستان آقای جلیلی که هر کدام از نمد تخریب و توهین نسبت به مذاکره کنندگان و دستاوردهای برجام برای خودشان کلا‌ه بافتند کمی فکر کنند.

به مردمی که رنج تحریم سفره‌هایشان را کوچک کرد، به بیمارانی که تحریم داروهایشان را نرساند و کارگرانی که تحریم چرخ کارشان را از حرکت نگه داشت.

به ملت ایران فکر کنند و بگویند با حق الناسی که بر گردنشان مانده چگونه قرار است پاسخ این ملت را بدهند.

تک تک کسانی که از داخل ایران علیه کار ویژه‌های امنیتی و اقتصادی برجام اقدام کردند نه در این دنیا-که با این وضعیت کمترین امیدی به اجرای عدالت در آن نیست- بلکه در روز جزا باید حساب پس دهند.

نظرات بینندگان