arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۹

هواشناسی: هوای تهران از شنبه مطلوب می‌شود

کارشناس هواشناسی با اعلام آسمان قسمتی ابری همراه با غبار برای پایتخت در روز جاری، خاطرنشان‌کرد: هوای تهران از روز شنبه مطلوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس هواشناسی با اعلام آسمان قسمتی ابری همراه با غبار برای پایتخت در روز جاری، خاطرنشان‌کرد: هوای تهران از روز شنبه مطلوب می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» ‌از پایدار بودن جو بیشتر مناطق کشور و تداوم انباشت آلاینده‌ها و پایین بودن کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و گفت: از اواخر فردا جمعه و در روز شنبه، به دلیل وزش باد از غلظت آلاینده‌ها در این شهرها کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی افزود: امروز و فردا با وزش باد شدید گرم جنوبی، دمای هوای در استان‌های ساحلی خزر هشت تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد که امکان ذوب برف‌ها و بالا آمدن سطح رودخانه‌های محلی در این مناطق را در پی دارد.

وی ادامه‌داد: ‌در این دو روز، وزش باد شدید و خیلی شدید در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان و کرمانشاه، بارش باران و برف و وزش باد شدید را خواهم داشت.

وی اضافه‌کرد: همچنین از روز جمعه بر گستره بارش‌ها اضافه خواهد شد و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و شمال خوزستان شاهد بارش خواهند بود که در ارتفاعات این مناطق می‌تواند به شکل برف باشد.

این کارشناس هواشناسی، همچنین از بارش‌های پراکنده در استان‌های همدان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال استان مرکزی و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران در روز جمعه خبر داد.

به گفته وی، از امروز تا سه‌شنبه بخش‌های غربی دریای خزر مواج و دریای عمان نیز به تناوب مواج است.

نظرات بینندگان