arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۹

ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز در اولین پنجشنبه پس از رفع محدودیت تردد بین شهری / پلیس: سفر به ۷ شهر قرمز شمالی و ۳۰ شهر نارنجی ممنوع است / محدودیت تردد شبانه همچنان پابرجاست

جهانی با بیان اینکه بنابر اعلام وزارت بهداشت، هفت شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این شهرها ممنوع بوده و پلیس مانع آن خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش «انتخاب»، سرهنگ عین‌الله جهانی درباره شرایط و ضوابط فعلی برای سفر در کشور گفت: از ابتدای آذرماه امسال اعمال محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی به پلیس ابلاغ شد، بر اساس این طرح خروج خودروهای شخصی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها ممنوع شد.

وی که با ایسنا گفت‌وگو می کرد با بیان اینکه پلیس راهور مجری مصوبات ستادملی مقابله با کرونا است، گفت: با تغییر در وضعیت شهرها خوشبختانه بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و به شرایط زرد و آبی وارد شدند، با این وجود همچنان محدودیت‌ها در مورد شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد و پلیس برابر مصوبات از ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج خودروهای بومی از این شهرها جلوگیری خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه بنابر اعلام وزارت بهداشت، هفت شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این شهرها ممنوع بوده و پلیس مانع آن خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین ۳۰ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد که محدودیت ورود و خروج در مورد این استان‌ها نیز اعمال می‌شود.

جهانی با بیان اینکه بر اساس آخرین ابلاغ، تردد بین شهرهای زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد نیازی به مجوز تردد ندارد، گفت: اما همچنان محدودیت ها برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از آنها با شرایط گفته شده، وجود دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره مبلغ جریمه در این مناطق نیز اظهارکرد: مبلغ جریمه یک میلیون تومان برای شهرهای دارای وضعیت قرمز و نیم میلیون تومان برای شهرهای دارای وضعیت نارنجی است.

جهانی درباره محدودیت تردد شبانه نیز گفت: منع تردد شبانه در ساعات ۲۱ تا چهار بامداد در کل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت و خودروهای فاقد مجوز در ساعات ممنوعه تردد جریمه خواهند شد.

وی در پایان از شهروندان خواست که با توجه به وضعیت کرونا و هشدار مسئولان همچنان از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

ترافیک سنگین در اتوبان کرج، جاده چالوس و هراز
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور از احتمال آغاز بارندگی در جاده‌های استان‌های غربی کشور از عصر امروز خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا حاکی از آن است که در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌های مشا و پلور و مسیر جنوب به شمال محور چالوس در محدوده ولی‌آباد پرحجم و نیمه سنگین است.

وی با بیان اینکه ترافیک در محدوده‌های مهرویلا، ساسانی و پل فردیس در آزادراه قزوین - کرج - تهران نیمه سنگین گزارش شده است، گفت: ترافیک آزادراه کرج - قزوین در محدوده مهرویلا نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز اظهارکرد: در حال حاضر مشکل خاصی از نظر جوی در جاده‌های کشور گزارش نشده است، اما طبق پیش‌بینی و اعلام هواشناسی از عصر امروز احتمال وقوع بارندگی که بیشتر به شکل برف خواهد بود، در استان‌های غربی و شمال غربی کشور وجود دارد، از این رو توصیه ما به رانندگان و مسافران این است که حتما این موضوع را مورد توجه قراردهند و اگر قصد مسافرت دارند، حتما با باک پر وارد جاده شده و لوازم تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و ... را نیز به همراه داشته باشند.

نظرات بینندگان